مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 150 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی جوزار بویراحمد در آتش سوخت.

 
 
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسدالله هاشمی در خصوص آتش‌سوزی در منطقه جوزار بویراحمد اظهار کرد: دو روز پیش آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه جوزار بویراحمد به این اداره‌کل گزارش داده شد.
 
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: آتش بخش وسیعی از جنگل‌ها و مراتع این منطقه را از بین برد که با تلاش مأموران محیط زیست، منابع طبیعی، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و مردمی این آتش‌ مهار شد.
 
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد استان مرتع و جنگل وجود دارد و حفاظت و صیانت از این منابع ملی وظیفه همه دستگاه‌ها است.
 
این مسؤول با اشاره به علت وقوع این آتش‌سوزی گفت: هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است اما بیشترین این آتش‌سوزی‌ها بر اثر سهل‌انگاری گردشگران و چوپانان و مردم اتفاق می‌افتد.
 
وی با تقدیر از همکاری مردم در مهار این آتش‌سوزی افزود: کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه شرایط را برای مهار سخت کرد و امیدواریم شاهد این گونه حوادث در استان نباشیم.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر این آتش‌سوزی بیش از 150 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی این منطقه از بین رفته است و تعداد زیادی از درختان بلوط، بنه، کیکم و زالزالک سوختند.
 
این مسؤول به فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین راه جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی محیط زیست فرهنگ‌سازی توسط تشکل‌های زیست محیطی و رسانه‌های استان است.
 
نتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.