اهواز؛

ارتقاء جایگاه زنان به برکت انقلاب اسلامی

جلسه مشاورین امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر هومن کی فرخی مشاور و سرپرست مدیریت دفتر ریاست دانشگاه، سیده فرانک موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مشاوران امور بانوان واحدهای تابعه دانشگاه در محل کارگاه شماره 1 دانشکده پرستاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر کی فرخی در این جلسه گفت: در سیستم دانشگاه به خصوص بخش بهداشت و درمان به دلیل ماهیت کار بانوان بیش از 50 درصد شاغلین این حوزه را در بر می گیرند و با عنایت به توجه نظام جمهوری اسلامی ایران، با برجسته کردن این نقش و ایجاد حوزه ای با عنوان مشاور امور بانوان، باید به دغدغه های کارمندان خانم به عنوان یک بانویی که در خانواده ای عضو است و چه بسا سرپرست خانواده است رسیدگی شود.

مشاور و سرپرست مدیریت دفتر ریاست دانشگاه با بیان اینکه می توان برای برخی از این دغدغه ها که گاهاً فرصتی به شمار می روند راه حل یافت، اظهار داشت: حال اگر این فرصت ها به درستی بررسی و اجرا نشوند ممکن است به تهدید تبدیل شود، پس اگر یک سیستم مشکلات پیش روی بانوان کارمند را مدنظر قرار ندهد سبب می شود نقش او به عنوان مادر و همسر نادیده گرفته شود و چه بسا سبب ایجاد مشکلات عدیده ای شود.

وی افزود: باید این دغدغه ها دیده شود و مشاور امور بانوان در هر واحدی مسائل مربوط به این حوزه را به سطوح تصمیم گیری انتقال دهد تا هم بتوان دغدغه های نظام را در صیانت از حقوق بانوان پاسخ داد و هم در سیستم اداری به هدفهایی از جمله ارتقاء بهره وری تحقق بخشیده شود.

کی فرخی در پایان با اشاره به برنامه عملیاتی حوزه امور بانوان گفت: برنامه عملیاتی باید به نحو بهتری شکل بگیرد تا نقش راهبری کننده واحدهای ستادی فراموش نشود و برنامه مذکور نشان دهنده حضور پررنگ تر بانوان در تصمیم گیری ها باشد.

در ادامه سيده فرانك موسوي سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عمليات آزادسازی خرمشهر و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: قبل از اسلام، نگاه به زن یک نگاه ابزاری بود که به برکت انقلاب اسلامی جایگاه زنان ارتقاء پیدا کرد ولی هنوز به جایگاه اصلی خود دست پیدا نکرده است.

وی افزود: تمام کشورها به دنبال توسعه در ابعاد مختلف هستند و یکی از ابزار توسعه یافتگی در همه کشورها میزان حضور فعال بانوان در جامعه است، زیرا با توجه به جایگاه زن به عنوان همسر و فردی که نقش مهمی در تربیت فرزندان و نسل آتی بر عهده دارد، در صورتی که در جامعه حضور پیدا کند و به نحوی رشد داشته باشد می تواند با نقشی که در خانواده دارد تأثیر مضاعف تری در رشد همه اعضای خانواده داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه متأسفانه شاخص توسعه یافتگی در خصوص حضور بانوان در جامعه نسبت به کشورهای دیگر از جایگاه مطلوبی برخوردار نمی باشد، افزود: هرچند بعد از انقلاب نگاه بیشتری به جایگاه زن شد اما این کافی نیست و باید به تمام نیازهای جسمی، روحی- روانی و اجتماعی بانوان رسیدگی شود.
 
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان با اشاره به معضلات اجتماعی و آسیب هاي تهديد كننده نهاد خانواده، گفت: باید در خصوص معضلات اجتماعی برنامه ریزی شود و در کنار توجه به مشکلات اقتصادی به این مسائل نیز توجه داشت، چرا که رسیدگی به این مشکلات، خود به عنوان عاملی پیشگیرانه برای مشکلات اقتصادی هستند.

گفتني است در ادامه جلسه، ارائه برنامه عملیاتی سال 95 در حوزه امور بانوان، نیازسنجی و نظرسنجی در خصوص چگونگی تکریم بيشتر بانوان در حوزه كاري، برنامه های پیشنهادی به مناسبت ماه مبارک رمضان و برنامه هاي پیشنهادی به مناسب هفته بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بررسی شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.