کرمان؛

قیمت شکر زولبیای کرمانیها را گران کرد/ طرح ضیافت درکرمان آماده اجراست

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان کرمان گفت: طرح ضیافت ویژه ماه رمضان با ذخیره سازی خوب اقلام پرمصرف در کرمان آماده اجرا است.

قیمت شکر زولبیای کرمانیها را گران کرد/ طرح ضیافت درکرمان آماده اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی زریسفی امروز درجلسه تنظیم بازار استان که بعد از مدتها مدیریت جهادکشاورزی در سازمان صنعت ومعدن برگزارشد ، گفت:قیمت شکر در حال حاضر افزایش نامتعارفی دارد و باعث گران تر شدن دو کالای پرمصرف ماه رمضان یعنی زولبیا وبامیه می شود.

وی با بیان اینکه در  قیمت تخم مرغ نیز کاهش قیمت 13درصدی داشتیم که ازهرکیلو 4هزار و500تومان به 3هزار و950تومان رسیده است افزود: در مورد قیمت مرغ گرم مقداری نامتعارف بود در یک هفته اخیر 4بار افزایش قیمت داشتیم که از5هزار و800تومان به 7هزار و100تومان رسید .

زریسفی  با بیان اینکه مرغ یکی از کالاهای پرمصرف در ماه مبارک است گفت: در استان کرمان میانگین قیمت از کشور بالاتر است چون قیمت گذاری برعهده واحدهای تولیدی است والبته این واگذاری قیمت به واحدهای تولیدی به دلیل حمایت از تولید کننده در برابرواردات است.

وی خاطرنشان کرد: 120هزارتن مرغ موجودی کشوری در اختیار پشتیبانی امور دام است ودر مورد نهاده های دام وطیور نیز خوشبختانه با کاهش قیمت روبرو بودیم و ذخیره خوبی دراین بحث نیز دراختیار استان است.

معاون توسعه تجارت استان ومسئول کمیته تنظیم بازار استان با اشاره به ثابت ماندن قیمت روغن نباتی مصرف خانوار گفت: قیمت هر5کیلویی روغن مدتهاروی 21هزار و500تومان ثابت مانده است .
وی تصریح کرد:در قیمت شکر افزایش قیمت غیرمتعارفی شاهد هستیم که می تواند روی قیمت نهایی زولبیا و بامیه تاثیر بگذارد.

زریسفی با تاکید بر افزایش 12درصدی قیمت شکر گفت: هرکیلو شکر از 2هزار و500تومان به 2هزار و800تومان رسیده وقند نیز به تبع آن از 2هزار و800تومان به 3هزار تومان رسیده است.

وی با انتقاد از عدم برگشت قیمت در حبوبات اظهار کرد: در مورد قیمت عدس و لپه که مدتها روی هرکیلو 7هزار تومان ثابت مانده است برگشت قیمت هنوز محقق نشده است.

وی از ثبات قیمت میوه وتره بار در استان خبرداد وگفت: کمیته نرخ گذاری میوه از کمیته های فعال استان است و درماه مبارک در بحث میوه وسبزی جات کمبود نداریم.

زریسفی از تجدید نظر بروی قیمت نان نانوایی های آزاد پز کرمان خبرداد وگفت: قیمت نان در این واحدها علی رغم عدم افزایش قیمت آرد ،گران است که باید در قیمت تجدید نظر شود.

قرار است طرح ضیافت ماه رمضان با ارائه قیمت کالاهای زیرقیمت بازار در فروشگاههای بزرگ کرمان وشهرستان ها برگزار شود.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: ضیافت ، مرغ ، زولبیا ، گران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار