در درگیری های انتخاباتی بنگلادش دست‎کم 10 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پلیس و ناظران انتخاباتی در بنگلادش روز یکشنبه اعلام کردند دست کم 10 نفر در درگیری های بین حامیان و نامزدهای احزاب رقیب در جریان تازه ترین انتخابات محلی در این کشور کشته و هزاران تن نیز زخمی شدند.

ناظران می گویند میزان بی سابقه خشونت ها و اتهامات درباره تقلب در انتخابات به انتخابات شوراهای محلی که به طور مرحله ای از ماه مارس برگزار شد، لطمه زده است به طوری که در مجموع دست کم 90 تن کشته شده اند.

حزب حاکم "عوامی لیگ" شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش قصد دارد در این انتخابات، تسلط خود را بر قدرت در شرایطی مستحکم کند که این کشور درگیر یک بحران سیاسی طولانی مدت است.

در جریان تازه ترین دور انتخابات در روز شنبه، مقامات پلیس اعلام کردند سه نفر در منطقه جمال‌پور در مرکز بنگلادش و هفت تن در دیگر نقاط این کشور کشته شدند. یک افسر نیز اعلام کرد یک مامور پلیس که در خشونت های انتخاباتی ماه گذشته زخمی شده بود، روز شنبه در بیمارستانی در داکا جان باخت.

شریف الحق معاون پلیس جمال‌پور در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «سه نفر مردند. آنها علائم گلوله و جراحات تیر (و کمان) داشتند». وی خاطر نشان شد پلیس برای تحت کنترل درآوردن اوضاع، تیراندازی کرد.

پلیس اعلام کرد یکی از نامزدهای گروه اصلی مخالف موسوم به "حزب ملی گرای بنگلادش" در منطقه کومیلا در شرق به ضرب چاقو کشته شد و یک تن دیگر نیز در منطقه چیتاگونگ در جنوب کشته شد.

"گروه کاری انتخابات"، که سازمان خیریه آمریکایی "بنیاد آسیا" بودجه آن را تامین می کند، اعلام کرد کمیسیون انتخابات عمدتا به این علت که اختیاری بر پلیس و مقامات محلی ندارد، «در برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، کاملا شکست خورد.»

عبدالعلیم مدیر این گروه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «خشونت ها در جریان انتخابات محلی جاری، بی سابقه بود. میزان تخلفات نیز بی سابقه بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار