عثمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاکنون اعتراضی از بررسی اعتبارنامه‌ها به شعب 15 گانه نشده است

عضو هيئت رئيسه موقت مجلس گفت: تاکنون هیچ اعتراضی نسبت به اعتبارنامه‌ها در شعب انجام نشده است.

هيئت رئيسه دائم چهارشنبه انتخاب مي‌شود/ اعتبارنامه‌هاي متفاوت منتخبان در اين دوره"محمد قسیم‌عثمانی" عضو هیئت رئیسه موقت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه موقت در صحن علنی روز گذشته بهارستان گفت: معتقدم در انتخابات هیئت رئیسه دائم تغییرات اساسی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: بعد از انتخابات هيئت رئيسه موقت، تعامل بیشتری میان دو فراکسیون ایجاد و هیئت رئیسه دائم با رأی بالاتری انتخاب خواهد شد. 

عثمانی با بیان اینکه احتمالا چهارشنبه هفته جاری انتخابات هیئت رئیسه دائم در مجلس انجام می‌شود، اظهار داشت: طی این مدت شعب 15 گانه گزارش خود در رابطه با اعتبارنامه‌های منتخبان را برای ارائه به صحن علنی آماده می‌کنند. 

عضو هیئت رئیسه موقت مجلس در ادامه افزود: اگر اعتراضی طی این مدت از سوي منتخبی انجام شود، اعتبارنامه‌ها به کمیسیون تحقیق مي‌رود تا مورد بررسی قرار گیرد.

منتخب بوكان در مجلس دهم با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل اعتبارنامه‌ها به صورت پرونده و گزارشات مفصلی به مجلس ارائه می‌شد، گفت: در مجلس دهم وزارت کشور اعتبارنامه‌های منتخبان را تنها به صورت یک برگ كاغذ در اختیار آن‌ها قرار داده است.

عثمانی تأکید کرد: فرض بر تأیید این اعتبارنامه‌هاست مگر آنکه اعتراضی نسبت به آن‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتراضی نسبت به اعتبارنامه‌ها در شعب انجام نشده است، افزود: البته تا صبح سه‌شنبه (11 خرداد ماه) منتخبان معترض می‌توانند به شعب 15 گانه مراجعه کنند.

عضو هیئت رئیسه موقت مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینگه اگر به اعتبارنامه منتخبی اعتراض وارد شود چه خواهد شد، گفت: آن زمان کمیسیون تحقیق گزارشی تهیه کرده و در صحن علنی مطرح می‌کند تا این گزارش مورد رأی‌گیری منتخبان قرار گیرد.

منتخب بوكان در مجلس دهم خاطرنشان كرد: اگر اعتبارنامه مورد اعتراض در صحن علني نصف بعلاوه یک آراء را توسط منتخبان بدست بیاورد تأیید می‌شود در غیر اینصورت آن اعتبارنامه باطل  و انتخابات آن حوزه به میان دوره موکول می‌شود.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار