هرمزگان علاوه بر جوانی جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور از نظر ولادت است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،مدیر کل ثبت احوال هرمزگان امروز در همایش پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت گفت 6: هزار و 213 ولادت در 2 ماه ابتدای امسال در هرمزگان به ثبت رسیده است که 5 و دو دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
مهدی عسکری زاده افزود : از این شمار 3 هزار و 190 ولادت پسر و 3 هزار و 23 ولادت دختر به ثبت رسیده است .
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به جوان بودن جمعیت هرمزگان گفت: هرم سنی جمعیتی در میانگین کشوری به سمت جوانی میل می کند در صورتی که کشور وارد گذار سوم جمعیت ، یعنی مرحله میانسالی می شود.
عسکری زاده رشد سالانه جمعیت استان هرمزگان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت جمعیت و سلامت باروری بانوان و سلامت فرزند از مهمترین اولویت ها در افزایش جمعیت است که باید مورد توجه کارشناسان و دستگاهای اجرایی مربوطه قرار بگیرد.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: امسال هزار و 190 واقعه وفات به ثبت رسیده است که 10 و 5 دهم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش شد دارد .
عسکری گفت: نرخ ازدواج در استان 8 و دو دهم درصد است درحالیکه نرخ ازدواج کشور 8 و 7 دهم درصد است و این موضوع نگران کننده ای است که نیازمند بررسی برنامه سازان حوزه اجتماعی است .
وی افزود: امسال 2 هزار و 490 واقعه ازدواج به ثبت رسیده در صورتی که سال قبل در این مدت 2 هزار و 885 ازدواج به وقوع پیوسته است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: میانگین سن ازدواج در مردان 26 و 9 دهم درصد و در زنان 22 و 5 دهم درصد است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:امسال 432 مورد طلاق در هرمزگان ثبت شده در حالیکه در2 ماهه نخست پارسال 452 واقعه طلاق در هرمزگان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ف

برچسب ها: ولادت ، هرمزگان ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.