مدرس حوزه علمیه احمدیه اهل سنت تربت جام گفت : تامین نظم و امنیت در ایام حج در خانه خدا وظیفه دولت سعودی است و آنها مکلف بوده که برای برقراری آن تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مولوی آهن ور افزود: متأسفانه دولت عربستان سعودی در ایام حج سال گذشته ابزارهای امنیتی لازم برای ایجاد نظم و امنیت حجاج به کار نگرفته و در موسم حج اتفاقی که باعث زیر سوال بردن توان امنیتی این کشور شد رخ داد و وقوع این حادثه دنیای اسلام را شوکه کرد .

وی تصریح کرد : خانه کعبه و مدینه منوره متعلق به همه مسلمانان جهان می باشد و وظیفه قانونی دولت سعودی است که محیطی امن و آزادی را برای حجاج فراهم و سلامت و ایمنی آن‌ها را تضمین کند.

مدرس حوزه علمیه احمدیه اهل سنت تربت جام افزود : دولت نا لایق سعودی در حادثه غمبار منا نشان داد که نتوانسته و یا نخواسته امنیت را در خانه خدا برای زائران برقرار کند.

مدیر حوزه علمیه صدیقیه اهل سنت تربت جام هم در این باره گفت : رژیم بی کفایت سعودی به جای تمرکز بر انجام وظیفه اصلی خود در حمایت و مراقبت از امنیت حجاج، خود را سرگرم حمله به کشورهای مسلمان و ریختن خون های بی گناهان کرده است.

مولوی خیری افزود : حفظ ، حراست و امنیت حجاج و مسلمانان که از همه جهان برای مراسم حج به مکه می‌آیند جزء و وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.

وی تصریح کرد : مسئولان سعودی باید جوابگو باشند ، تأمین جان زائران از وظایف دولت عربستان است و باید اقدامات لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان وحادثه دیدگان فاجعه منا را به عمل آوردند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.