تفاهم نامه خواهر خواندگی و همکاری مشترک بین شهر بندرعباس و شهر بندری بوسان کره جنوبی امروز در بندرعباس امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ‌شهردار بندرعباس گفت: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بندرعباس و بوسان با هدف تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب طرفین در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، صنعت کشتی سازی و بندری و شهرسازی به امضا رسید.
عباس امینی‌زاده با تاکید بر مشترکات اقتصادی و فرهنگی دو شهر افزود: شهردار بوسان کر‌ه‌جنوبی، هیئت تجار و فعالان اقتصادی این شهر برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها داخلی با ارسال دعوت نامه رسمی به بندرعباس دعوت شدند.
وی همچنین با اشاره به خصوصیات طبیعی، جغرافیایی و فرهنگی ، اقتصادی بندرعباس گفت: رونق صنعت حمل و نقل، گردشگری و صادرات و واردات 60 درصد کالاها به کشور از طریق بندر شهید رجایی بندرعباس، ارتباط مستقیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس را از مهمترین مزایای شهر بندرعباس است.
شهردار بوسان گفت: ساخت و ساز کشتی و تجهیزات دریایی و بندری را از مهمترین و معروفترین صنایع اقتصادی این شهر است.
سو بیونگ سو افزود: هدف از این سفر و دیدار ایجاد زمینه روابط دوستانه در زمینه صنعت و تجارت و فرصتی برای استفاده از ظرفیت های طرفین است.
وی با تاکید بر شباهت های جغرافیایی و اقتصادی؛ افزایش همکاری های 2 جانبه در صنعت کشتی سازی، صنایع دریایی و آبزیان از مهمترین عوامل انتخاب بندرعباس به عنوان خواهر خواندگی بوسان عنوان کرد.
شهردار بوسان و هیئت تجاری همراه دیشب وارد شهر بندرعباس شد.
شهر بوسان از لحاظ جمعیتی با داشتن 3 میلیون و 600 نفر جمعیت دومین شهر بزرگ کره جنوبی است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.