کارگردان «زندگی خصوصی» خطاب به علی جنتی:

از فیلم‌هایی که به آن‌ها پروانه نمایش می‌دهید، دفاع کنید

کارگردان نام آشنای سینمای ایران به بررسی سینمای سرگرم کننده،حضور جوانها در سینما و ... پرداخت.

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جای خالی فیلم‌های تجاری به معنای واقعی در سینمای ایران گفت: اولا معنی فیلم‌های تجاری را نمی‌فهمم و نام آن را سینمای سرگرم‌کننده می‌گذارم. ثانیاً اینطور نیست که بگویم جای آن خالی است؛ چون این موضوع سابقه دارد. حدود سال 62 که برخی مسئول سینمای ایران شدند به شدت با این سینما مقابله و آن را نابود کردند منتهی آن زمان همه چیز محدود بود و کسی نمی توانست حرف بزند. به این جهت آقایان هرکاری دلشان خواست کردند و نتیجه اش را هم در آینده دیدیم.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای سال که محصولات سال گذشته روی پرده رفت، سینما به سمت سرگرمی میل پیدا کرد و در کل اگر به این سمت گرایش پیدا کند موفق خواهد شد. البته نه اینکه در سینما اندیشه و حرف نباشد، بلکه باید این مسائل را در قالب فیلم بگنجانیم تا شاهد موفقیت روز افزون باشیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم در آثار سینمایی بجز سرگرمی، حرف و اندیشه به مخاطب ارائه دهیم، شبیه کتاب، رادیو، مجله، فضای مجازی و ... خواهد شد. پس یادمان باشد از سینما به عنوان صنعتی با تاثیرگذاری بالا به بهترین شکل استفاده کنیم.

این کارگردان در مورد چگونگی رفع معضل جلب اعتماد تهیه کننده از سوی جوان‌های مستعد سینمایی اظهار داشت: خود من از هر تهیه‌کننده دیگری جوان های زیادی را وارد سینما کردم و یا حداقل برای اولین بار فیلمسازان را به عرصه سینما آورده ام. البته شرایط روز و موقعیت زمانی بسیار مهم است. در این روزها که هزینه های ساخت فیلم بالاست، بخش خصوصی حضور جدی ندارد، سینما حدود ده سال اخیر از حالت سرگرمی خود بیرون آمده و به فضای خنثی تبدیل شده. این امر باعث می شود تهیه کننده ها کمتر ریسک کنند و کمتر جوانها را به سینماها بیاورند.

کارگردان «زندگی خصوصی» اضافه کرد: به نظرم با روند رو به پیشرفت سینما در سال جدید کار جوانها و کارگردانهای اول  رونق می‌گیرد البته به این شرط که آقای وزیر ارشاد نیاید و بگوید که به فیلمهای خوب و بفروش و سرگرم کننده اجازه ندارند اکران شوند، چون نظر مردم از نظر مسئولان بهتر و درست تر است؛ یعنی اینکه بدانند مردم در خصوص فیلم های سرگرم کننده ای که با میل خود از آنها استقبال می‌کنند اشتباه نخواهند کرد.

فرحبخش در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در عین اینکه برای وزیر فرهنگ و ارشاد ارزش قائلم و او را شخصی روشنفکر می‌دانم، باید بگویم نظر آن‌هایی که پروانه نمایش به فیلم‌ها می‌دهند به مردم نزدیکتر است تا آقای جنتی. آقای جنتی باید از فیلم‌هایی که به آنها پروانه نمایش داده شده دفاع کنند و هرگز مقابله نکنند. البته باید گفت به فیلمهای خوبی در عید پروانه دادند و جای تشکر دارد امیدوارم فضا از چیزی که وجود دارد بازتر شود. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار