مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از ارائه آموزشهای تخصصی به اعضای کارگروه پدافند غیرعامل این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ حمید ره‌انجام گفت : جمعیت هلال احمر استان به عنوان دبیر کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل، آموزش اعضای این کارگروه را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: سال گذشته یک تیم از اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل استان این آموزش‌ها را دریافت کردند و امسال هم  برای آموزش ۳ تیم دیگر از اعضای این کارگروه برنامه ریزی شده است که در طول سال به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی از عوامل خطر و حوزه‌های خطرخیز استان وجود داشته باشد تا با برنامه‌ریزی و آمادگی لازم در مواقع بروز حادثه بتوان بهترین و دقیق‌ترین اقدام را به عمل آورد.

ره انجام تأثیر آموزش بر پیشگیری از حوادث و تلفات را مورد توجه و تأکید قرار داد و بیان کرد: در این زمینه در طول سال آموزش‌هایی در بخشهای مختلف ارائه می‌شود که میزان موفقیت آن را می‌توان در مانورها سنجید تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

وی یادآور شد: در زمینه مقابله با حوادث شیمیایی تجهیزات انفرادی کم است که باید برای حل این مشکل فکر اساسی شود؛ چرا که با توجه به صنعتی بودن استان و وجود تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در قزوین وقوع این قبیل حوادث در استان ما بسیار محتمل است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: در این زمینه شناسایی شرکت‌های خطرآفرین همچون شرکت‌های شیمیایی و تولید محصولات پتروشیمی بسیار ضروری است و اگر برای آن برنامه‌ریزی نشود، در صورت وقوع حادثه، صدمات جبران‌ناپذیری ممکن است از آن ناشی شود.

ره‌انجام تصریح کرد: نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی، راه و شهرسازی، شرکت شهرک‌های صنعتی و آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات در پدافند غیرعامل هستند و نمایندگانی در این کارگروه دارند که آموزش دادن به آن‌ها ضروری است.
انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، تخصصی ، اعضا ، کارگروه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.