در این دیدار هر دو گروه بر گسترش مناسبات اقتصادی ، انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری در ایران و استان قزوین تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ رئیس اتاق بازرگانی استان از راه اندازی میز لهستان در اتاق بازرگانی قزوین ، با هدف توسعه روابط تجاری و بازرگانی با کشور لهستان خبر داد.

تجار و بازرگانان لهستانی با همتا یان قزوینی خود دیدار کردند

علیرضا کشاورز در جلسه هیئت تجاری لهستان با فعالان اقتصادی استان قزوین گفت : بیش از يك هزار و 290 نوع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و قزوین می تواند با قابلیتهای ارزشمندی که دارد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه با شرایط  موجود فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری کشور های خارجی در استان داریم ، افزود : این آمادگی را داریم تا برای توسعه روابط ، بستر لازم را فراهم و برای اجرای طرح های مشترک سرمایه گذاری، تولید محصولات صادراتی و ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی و صنعتی اقدام کنیم.

استانیلا ابروآ استاندار استان سیلیزیای لهستان در این جلسه گفت: سیلیزیا با ۴/۵ میلیون نفر جمعیت در منطقه ای صنعتی قرار دارد و بیش از ز۵۰۰ هزار نفر در معادن آن کار می کنند و ۹۰ درصد زغال سنگ کشور در این منطقه تولید می شود.

برووآ بیان کرد: استان ما در تولید فولاد شاخص کشور لهستان است و دو شرکت بزرگ خودروسازی فیات و اپل و امکانات پزشکی و خون شناسی و بیماری های قلبی در این محدوده قرار دارد و در صورت توسعه مناسبات اقتصادی با قزوین می توانیم این ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهیم.

تجار و بازرگانان لهستانی با همتا یان قزوینی خود دیدار کردند

مهدی بخشنده نایب رئیس اتاق بازرگانی استان هم ، گفت : دنبال واردات نیستیم و هدفمان در مذاکره با هیئت لهستانی ، در زمینه های سرمایه گذاری در تولید کاشی و سرامیک، قطعات خودرو، قطعات الکترونیک، صنایع شیشه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در اين نشست  گفت: ازشرایط بوجود آمده در دوره پسابرجام برای سرمایه گذاری مشترک در بخش معدن از طریق فاینانس استفاده شود.

علی پرزحمت بیان کرد: در مسیر سرمایه گذاری مشترک در صنعت استان قزوین آماده تامين امکانات زیربنایی هستیم و طرف مقابل با تامین ماشین الات و خط اعتباری می تواند در این زمینه همکاری کند.

معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین هم در اين ديدار گفت :استان قزوین در شاخص جمعيت  رتبه ۲۰ و مساحت رتبه ۲۶ را دارا است و در ارزش افزوده صنعتی در جایگاه ۱۴ قرار دارد.

عباسعلی دراافشانی افزود : استان قزوین در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری قابلیتها خوبی دارد که می تواند مورد توجه سرمایگذاران خارجی قرار گیرد.

وي ادامه د اد :  استان قزوين  در تولید سی دی و دی وی دی رتبه اول، کاشی و سرامیک و قطعات خودرو رتبه سوم، در کشاورزی و تولید تخم مرغ رتبه اول، تولید شیر رتبه هفتم و  زیتون رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .

درافشانی تصریح کرد: لهستان در حوزه های انرژی پاک، صنایع دفاعی، پزشکی، قطعات خودرو، آموزش عالی قابلیتهایی دارد که پس از نشست های تخصصی با تجار استان به تفاهم مشترکی خواهیم رسید.
تجار و بازرگانان لهستانی با همتا یان قزوینی خود دیدار کردند
این هیئت ۱۴ نفره لهستانی دارای ویژگی فنی و تخصصی در حوزه های صنایع شیشه، قطعات صنعت برق،  قطعات خودرو و انرژی پاک و با رویکرد سرمایه گذاری مشترک و بازسازی صنایع و انتقال تکنولوژی است که دردو روز حضور خود در قزوین دیدارهایی با استاندار، مدیران دولتی و غیر دولتی دارند و از تعدادی از واحدهای صنعتی و مراکز دانشگاهی و همچنین اماکن تاریخی استان بازدید می کنند.

این هیات فردا تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی استان در حوزه های صنایع شیشه، قطعات صنعت برق،  قطعات خودرو و انرژی پاک و با رویکرد سرمایه گذاری مشترک و بازسازی صنایع و انتقال تکنولوژی امضا خواهد کرد.

تا پایان ماه جاری هیئت های روسیه ، چین و ایتالیا هم ، به استان قزوین سفر خواهند داشت.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار