تیروئید بر تمام ارگان های بدن شامل مغز، قلب و سیستم گوارشی اثر می گذارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، کارشناس بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد گفت: بیماری تیرویید زمانی اتفاق می افتد که سطح هورمون های ترشح شده توسط تیرویید از حالت تعادل خارج می شود.

قاسم آزمون با اشاره به انواع بیماری تیروئید اظهار داشت:مشکلات تیرویید می تواند علایم مختلفی داشته باشد که همه آن ها یا به علت ترشح زیاد هورمون تیرویید(هیپرتیروئیدیسم) و یا به دلیل ترشح کم این هورمون(هیپوتیروئیدیسیم) است.

وی در خصوص هیپوتیروئیدیسیم یا کم کاری تیرویید افزود: در این اختلال غده نمی تواند به میزان کافی هورمون تولید کند که باعث می شود بدن تنبل شود و حوصله و تمرکز کاهش یابد.

آزمون افسردگی و خستگی،کمبود انرژی،یبوست،کم حافظگی،افزایش وزن،خشکی پوست، ناخن و مو،احساس سرماخوردگی،بهم خوردن قاعدگی و افزایش کلسترول را از دیگر علایم این بیماری دانست.

به گفته وی در پرکاری تیرویید هورمون زیادی تولید می شود و سبب بالا رفتن متابولیسم بدن، تپش قلب، مشکلات عصبی و زودرنجی فرد می شود.

آزمون تشویش و نگرانی،تپش قلب غیرعادی،فشارخون بالا،کاهش وزن،کم طاقتی در هوای گرم،اسهال،پریود نامنظم (اختلالات قاعدگی در خانم ها)،ناباروری و تورم و سوزش چشم را از علایم پرکاری تیروئید عنوان کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.