طرح آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای به مهاجران افغان برای توانمند سازی آنان با هدف بازگشت و کمک به بازسازی و پیشرفت کشورشان اجرایی شده است.

اجرای طرح آموزش مهارت به مهاجران افغانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در نشست هماهنگی طرح آموزش مهاجران افغان مستقر دراستان بوشهر گفت: مراکز فنی وحرفه ای استان بوشهر براساس توافقنامه دفترکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل وسازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، ازسال 90 اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی برای اتباع خارجی کرده است.

 عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه دوره های آموزشی بصورت رایگان برگزار می شود افزود: آموزشهای مهارتی به اتباع افغانستان درحرفه های آموزشی نظیر طراحی دوخت، تعمیر برق خودرو و برق صنعتی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آموزشهای فنی وحرفه ای در توانمندسازی، احرازحرفه وکسب وکارآماده، کارایی مهارت آموزان موثر و توانایی آنان را ارتقا می دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در ادامه گفت: دوره های آموزشی برای اتباع بیگانه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان بوشهر، مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان، تنگستان، دشتی و کنگان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این مراکز برای ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی اقدام کنند.

کازرونی ارائه آموزشهای مهارتی به افغانها را براساس مولفه های شرایط اقلیمی، پتانسیلها وتواناییهای صنعتی وتولیدی کشورافغانستان درراستای توسعه فضای کسب وکار و اشتغال پایدارجوانان نسل دوم افغانها عنوان کرد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.