یکی از مقامات ارشد حزب حاکم کره شمالی در چین بر هدف پیونگ یانگ در خصوص پیگیری همزمان توسعه هسته‌ای و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رسانه های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند ری سو یونگ، از مقامات ارشد حزب حاکم این کشور، در مذاکرات خود با یکی از مقامات بلندپایه حزب حاکم چین بر هدف پیونگ یانگ در خصوص پیگیری همزمان توسعه هسته ای و اقتصادی تاکید کرد.

معاون رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم « کارگران » کره شمالی و مسئول روابط بین الملل این حزب، روز سه شنبه مذاکراتی را در پکن با سونگ تائو، وزیر امور بین الملل چین، برگزار کرد.

ری سو یونگ، که وزیر امور خارجه سابق کره شمالی است، روز سه شنبه وارد پکن شد تا سفری سه روزه را به چین انجام دهد ، اقدامی که می تواند نشانه ای از تلاش کره شمالی برای بهبود روابط تیره با چین برسر برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ باشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد ری در نشست با این مقام چینی تاکید کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر این اصل در حزب حاکم صحه گذاشته است که حفظ صلح و ثبات در منطقه از طریق پیشبرد همزمان توسعه اقتصادی و هسته ای محقق خواهد شد.

کیم جونگ اون در نشست اخیر حزب حاکم این کشور با صراحت اعلام کرد وی همواره از سیاست توسعه تسلیحات هسته‌ای همزمان با تقویت اقتصاد کشورش دفاع خواهد کرد.

وی همچنین کره شمالی را یک کشور دارای تسلیحات هسته ای مسئول نامید و افزود کره شمالی از تسلیحات هسته ای استفاده نخواهد کرد مگرآنکه دیگر کشورهای دارای تسلیحات هسته ای حق حاکمیت کره شمالی را زیر پا بگذارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار