مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 43 سد در طول برنامه پنجم توسعه در کشور به بهره برداری رسیده که در کل برنامه های توسعه جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمدحاج رسولیها در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان در زاهدان با اشاره به اینکه 58 سد در کشور در حال ساخت است، افزود: 330 هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح ها مورد نیاز است.

وی ادامه داد: 180 هزار میلیارد ریال از این مبلغ نیز آورده ما بوده که باید برنامه ریزی برای اتمام این سدها هر چه سریعتر انجام شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: 12 طرح از این تعداد طرح ها برای کنترل و مهار آبهای مرزی است که در اولویت وزارت نیرو در سالجاری قرار دارد.
حاج رسولیها بیان کرد: با محدودیتی که در منابع آب ایران وجود دارد با چالش هایی مواجه هستیم که باید به این موضوع توجه اساسی شود.
وی افزود: 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح های وزارت نیرو در کشور نیاز است که بر این اساس طرح ها اولویت بندی شده است.
وی ادامه داد: وزارت نیرو تمام طرح های درون کشور را اولویت بندی کرده که سهم سیستان و بلوچستان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: برنامه پنجم ، کشور ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار