فرمانده مرزبانی کشور گفت: همه نقاط مرزی آماده سرمایه گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، سردار قاسم رضایی در حاشیه سفر به خراسان شمالی در بجنورد گفت: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسایه دارد و همه این نقاط مرزی برای هر گونه سرمایه گذاری آماده است.

سردار رضایی افزود: هم اکنون روابط کشورمان با افغانستان در سطح بالایی ادامه دارد و در سال گذشته، پنج نشست مشترک برگزار کردیم که نتیجه آن کاهش ملموس تردد غیرمجاز و ورود موادمخدر به کشور بود.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی در مرز مشترک 950 کیلومتری با کشور پاکستان نیز گفت: چون پاکستان فرماندهی مرزبانی متمرکزی ندارد پاسخگوی مرزبانی ما نیست و مرز مشترک از طرف پاکستان ضعیف کنترل می شود.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: هم اکنون هفتاد گروه تروریستی و مجرم در کشور پاکستان مستقرند و این گروه ها با آمدن به مرزهای ما، ناامنی ایجاد می کنند.

سردار رضایی گفت: در خراسان شمالی در مرزبانی کمبودهایی شاهد بودیم که در سفر پرخیر و برکات مقام معظم رهبری به استان در سال 91 این مشکلات برطرف شد.

وی گفت: تاکنون هفتاد درصد مصوبات سفر رهبری در مرزبانی اجرایی یا بهره برداری شده که لازم است با تامین اعتبارات، بقیه این مصوبات نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.