خرید تضمینی گندم در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: 35 مرکز خرید تضمینی گندم، امسال اقدام به خرید این محصول خواهند کرد.

سید محمد جعفری افزود: 8 مرکز در شهرستانهای گلوگاه، نکا ، میاندورود ، ساری و جویبار اولین محموله های گندم را خریداری کردند.

وی سطح زیر کشت گندم را 66 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان 215 هزار تن گندم امسال در استان تولید خواهد شد که 183 هزار تن آن از کشاورزان خریداری می شود.

جعفری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم 10 درصد افزایش داشت گفت: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم گندم معمولی با احتساب 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار 68 ریال تعیین شده است.

وی افزود: به ازای هر افت مفید 4 ریال و افت غیر مفید 45 ریال بهای گندم تحویلی افزایش یا کاهش خواهد یافت.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: حداکثر قیمت خرید با افت صفر 12 هزار و 851 ریال و حداقل قیمت خرید با افت مفید 10 درصد و غیر مفید 7 درصد 12 هزار و 396 ریال است.

وی با بیان اینکه بهای گندم تحویلی کشاورزان توسط بانک کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود، افزود: سازمان جهاد کشاورزی مازندران لیست گندمکاران استان را به مراکز خرید اعلام خواهد کرد تا عوامل واسطه و دلالان از چرخه خرید و فروش گندم حذف شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار