فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبرداری 30 میلیاردی در ارومیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سردار ناصر اصلانی گفت: در پی مراجعه دو نفر از اهالی شهرستان ارومیه مبنی بر اینکه دو نفر کلاهبردار با فروش دو واحد آپارتمان به آنان مبالغ آنها را به سرقت برده، موضوع در دستور ماموران آگاهی این استان قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی این استان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این کلاهبرداران شده و با کسب مجوز قضائی آنان را شب گذشته حین معامله دستگیر کرده و به مقر پلیس منتقل کردند.
 
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این کلاهبرداران پس از دستگیری و انتقال به مقر پلیس در بازجویی‌های فنی پلیسی به 37 فقره کلاهبرداری از مردم این شهرستان اعتراف کردند.
 
این مسؤول ادامه داد: در این راستا دو نفر سارق که از سارقان حرفه‌ای و کلاهبرداران هستند، دستگیر شدند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شدند.
 
اصلانی افزود: بنابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی اموال مسروقه که توسط این سارقان سرقت شده بود مبلغ 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
وی با بیان اینکه بیشترین کلاهبرداری صورت گرفته شده از مردم ناشی سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جای مردم به افراد شیاد صورت می‌گیرد، افزود: به مردم آذربایجان غربی توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی حتما از سازمان‌های مربوطه نسبت به معتبر بودن مدارک طرف معامله اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به خرید این آپارتمان‌ها اقدام کنند.
 
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیشترین کلاهبرداری در جامعه در حوزه‌های جعل مدارک شناسایی پایه مانند کارت ملی و شناسنامه، اسناد مالکیت، قراردادها، قولنامه‌ها، اسناد و مدارک غیردولتی و اسناد و مدارک بانکی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.