رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: به منظور جلوگیری از احتمال سرایت بیماری تب برفکی و طاعون تمامی آبشخورها و چشمه‌های اطراف منطقه حفاظت‌ شده خائیز ضد عفونی شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدقدرت‌الله علی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کنترل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و وحشی از جمله بیماری تب برفکی و طاعون مهلک پی. پی.ار و انگل‌های گوارشی و داخلی دام‌های اهلی از جمله زالو و سایر نرم‌تنان برنامه پاک‌سازی و ضدعفونی چشمه‌ها و آبشخورها در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه افزود: به منظور کنترل انگل‌های گوارشی دام‌های وحشی از جمله زالوها و سایر گونه‌های مضر با مشاوره با مراکز دامپزشکی و تهیه کلر چشمه‌ها و آبشخورها به طور کامل آهک‌پاشی شدند.
 
علی‌پور در ادامه با اشاره به آمار 80 درصدی جمعیت حیات وحش خائیز که در فصل گرما از چشمه‌ها و آبشخورهای مشترک با دام‌های اهلی استفاده می‌کنند، افزود: تمامی چشمه‌ها و آبشخورها از جلبک‌ها، خزه‌ها و شاخ و برگ درختان به طور کامل پاک‌سازی و سپس با محلول کلر مناسب ضدعفونی و تمیز شدند تا امکان انتقال هر گونه بیماری به صفر برسد.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از اطمینان از خروج گاز کلر آبشخورها مجدداً آبگیری شدند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.