معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان 2 هزار مسجددر این استان غبارروبی و عطر افشانی می شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازسنندج،حجت‌الاسلام علی رستمی گفت: دهه ی آخر شعبان به نام دهه غبار روبی و تکریم مساجد نام گذاری شده که در آن مساجد با نظافت و غبار روبی ویژه آماده پذیرایی از میهمانان ماه خدا می شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستای تمامی مساجد استان غبارروبی و عطرافشانی می شوند،افزود: غبارروبی مساجد به تمامی شهرستان های استان ابلاغ شده است و در استانه ماه مبارک رمضان نسبت به آماده سازی مسجد برای ماه میهمانی خدا با کمک هیئت امنا و کمک های مردم اقدام می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه بیش از 2 هزار مسجد و مکان مذهبی در کردستان وجود دارد، بیان کرد: برای همه مساجدی که در آن نماز اقامه می شود نسبت به تامین مبلغ و امام جماعت اقدام شده است.

حجت الاسلام رستمی گفت: در همین راستا در سامانه سجام نسبت به تامین امام جماعت و مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان ثبت نام شده است که از روحانیون بومی و غیر بومی نسبت به اعزام به مساجد بهره گرفته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اولویت ما در ماه مبارک رمضان دعوت از اساتید مفسر قرآن از سازمان مرکز و استان است که این مفسرین در مساجد مستقر می شوند و برنامه تفسیری در راس برنامه های این ماه مبارک است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در خصوص اجرای جزخوانی قرآن کریم گفت: سال های گذشته جزخوانی قران فقط در مرکز استان متمرکز بود که امسال مقدمات جزخوانی قرآن برای تمامی شهرستان های استان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.