عملیات آبخیزداری در ۲۵۰۰هکتار از اراضی بالابند، میانبند و پایین دست بهشهر با ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، امسال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستات بهشهر گفت: عملیات آبخیزداری با هدف حفظ پوشش گیاهی، توسعه درختکاری، مهار سیلاب و کاهش آثار تخریبی آن، بهنگام وقوع و کمک به افزایش حجم ذخایر آب زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و عواقب ناشی از آن در مناطق پر شیب و دهانه رودخانه ها به اجراء در می‌آید که در قالب عملیات بیولوژیکی و مکانیکی و بر اساس شناسایی مناطق شیبدار و مستعد فرسایش، بسته به نوع شرایط، انجام می شود.

علی باقری افزود: 15 هزار اصله نهال مثمر در اواخر پارسال با اعتباری یک میلیارد و 50میلیون ریال غرس و 10 دهنه بند رسوبگیر در مناطق مختلف کوهستان و کوهپایه با اعتبار کل بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون ریال احداث شد.

وی گفت : عملیات مکانیکی و بندهای رسوبگیر و سرشاخه گیر نیز در جهت جلوگیری از وقوع سیلاب ،هدایت هرز آب ها و کاهش سرعت آب و نهایتا کاهش آثار مخرب آن در آبراهه ها و مناطق پایین دست و ایجاد موانع جهت توقف حرکت ویرانگر تنه های درختی در مسیر سیلاب است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.