مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : مطالعات زیست محیطی طرح تاسیس سازمان توسعه سواحل مکران ضروری و از الویتهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مجید وفادار امروز در نشستی خبری در بندرعباس گفت: این طرح سه شنبه هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید اما مطالعات زیست محیطی این طرح نادیده گرفته شده است .
مجید وفادار افزود: شهرستانهای میناب - سیریک و جاسک درشرق استان هرمزگان در محدوده طرح توسعه سواحل مکران قرار دارند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت :بزرگترین جنگلهای حرای کشور به وسعت 20 هزار هکتار- 2 تالاب بین المللی خور خوران و شور شیرین و مهمترین مناطق جمعیتی آبزیان جنوب کشوردرسواحل مکران واقع اند .
مجید وفادار افزود: مهمترین علت تاسیس سازمان توسعه سواحل مکران اجرای سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه کشور و دستیابی به اقتصاد دریا محور است که لازمه آن اجرای مطالعات زیست محیطی برای حفظ محیط زیست دریایی در کنار دستیابی به اهداف اقتصادی است.
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کلیه وظایف و اختیارات دستگاههای اجرایی - نهادها و موسسات عمومی به غیر از دفاعی - امنیتی - قضایی و امور خارجه به سازمان توسعه سواحل مکران واگذار می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پیش از تصویب -کلیات مطالعات زیست محیطی ، طرح توسعه سواحل مکران را بررسی می کردند .
وفادار افزود: تاکنون از کارشناسان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان که شرق این استان در محدوده طرح توسعه سواحل مکران واقع است نظر کارشناسی خواسته نشده است.
علاوه بر 3 شهرستان شرقی هرمزگان - میناب - سیریک و جاسک شهرستانهای چابهار و کنارک استان سیستان و بلوچستان هم زیر نظر سازمان توسعه سواحل مکران قرار می گیرند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: توسعه اقتصادی دریا پایه و اجرای طرحهای نفتی از اهداف توسعه سواحل مکران است که برای جلوگیری از خسارت احتمالی به محیط زیست اجرای مطالعات زیست محیطی لازم است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم امروز در بندرعباس گفت: نقشه راه دریایی برای حفظ محیط زیست در اجرای طرحهای اقتصادی در سواحل کشور تدوین شده است.
پروین فرشچی افزود در تدوین نقشه راه دریایی پهنه بندی دریا و ساحل با توجه به ویژگیهای هرمنطقه از جمله سواحل مکران انجام شده است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت : نزدیک به 70 درصد طرحهای اقتصادی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور مبتنی بر بهره گیری از ظرفیتهای دریایی کشور است که این امر لزوم توجه به محیط زیست را دوچندان می کند.


انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.