به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره اعتراض برخی رانندگان به جرایم رانندگی گفت: اعمال قانون رانندگان متخلف به چند شکل انجام می شود. تخلفات تقاطع ها و خطوط عابر پیاده به صورت مستند توسط دوربین ثبت و اعمال می شود.
وی ادامه داد: امکان خطای سیستمی دوربین های تقاطع ها در اعمال قانون 5 تا 7 درصد است.
به گفته رئیس مرکز اجرائیات راهور تخلفات به صورت تسلیمی و دو برگی نیز صادر می شود. اگر خطایی نیز در صدور برگ جریمه وجود داشته باشد مربوط به اعمال قانون های دو برگی است. البته 99 درصد خطا در صدور قبوض جریمه غیر عمدی است.
کرمی اسد با بیان اینکه به استناد ماده 5 آئین نامه تخلفات راهنمایی و رانندگی مراکز رسیدگی به اعتراضات رانندگان در کشور راه اندازی شده است، افزود:در کشور 280 مرکز رسیدگی به جرایم رانندگی فعال است و افرادی که به هرنحوی به جرایمشان اعتراض دارند،می توانند با مراجعه به این مراکز اعتراضشان را ثبت کنند. در صورت تائید موضوع این جریمه از سوابق آنها پاک می شود.
وی با بیان اینکه 3 ساعته به صورت سیستمی به اعتراض رانندگان رسیدگی شده و پاسخ داده می شود، گفت:99 درصد افرادی که به مراکز رسیدگی به اعتراضات جریمه رانندگی مراجعه می کنند درخواست تخفیف دارند و تنها یک درصد برای ثبت اعتراض مراجعه می کنند.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: 43 درصد قبض های جریمه صادر شده در کشور تخلفاتی است که توسط دوربین ها ضبط شده است.
منبع:افکار نیوز
انتهای پیام/
بنده از مهر ما تا بهمن ماه چند بار استعلام اینترنتی خلافی ماشینم را گرفتم و هیچ تخلفی درباره نبستن کمربند ایمنی نداشتم و الان که آخر بهمن ماه هستش بعد از استعلام مجدد می بینم که در مهرماه جریمه دو برگی نبستن کمربند ایمنی برام ثبت شده،در حالیکه اصلا مسخره است به نظرم بخاطر این جور تخلفی جریمه بشی. این در حالی است که بدون هیچ مدرکی پلیس راهور اقدام به جریمه رانندگان میکنه و هیچ مدرکی دال بر اثبات مدعایشان ارائه نمی دن و راننده بد بخت باید بره اعتراض کنه(یعنی اصل بر بی اعتمادی به راننده است؟؟؟؟)
تازه اگه برم اعتراض ثبت کنم از پلیس + 10 باید هزینه اعتراض را پرداخت کنم....
من تا به حال به هیچ پلیسی که بهم فرمان ایست داده باشه بر نخوردم.