معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی فرآیند بررسی و تصویب اعتبارنامه نماینده تبریز در مجلس دهم را تشریح کرد.

امیدوار رضایی، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرآیند بررسی و تصویب اعتبارنامه نماینده بازمانده تبریز از مجلس دهم را تشریح کرد.

وی افزود: در حال حاضر منتظریم تا اعتبارنامه نماینده مذکور پس از تایید شورای نگهبان، از سوی وزارت کشور به معاونت قوانین مجلس ارسال شود تا بدین نحو اعتبارنامه مذکور در دستور کار معاونت قوانین مجلس قرار گیرد.

رضایی در ادامه بیان داشت: پس از در دستور گرفتن اعتبارنامه نماینده تبریز در معاونت قوانین، مراسم تحلیف این نماینده انجام خواهد شد.

معاون قوانین مجلس شورای  اسلامی در ادامه با اشاره به ارجاع اعتبارنامه نماینده تبریز به شعب بررسی کننده اعتبارنامه در مجلس، اظهار داشت: اعتبارنامه نماینده مذکور پس از مراسم تحلیف به شعبه مربوطه، طبق حروف الفبا ؛به عنوان مثال (ت) تبریز ارجاع داده می‌شود تا این شعبه نظر نهایی خود را در رابطه این رابطه اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به مهلت سه روزه نمایندگان درباره اعتراض به اعتبارنامه نماینده تبریز در شعبه مربوطه، گفت: پس از بررسی سه روزه و نظر قطعی شعبه مذکور این اعتبارنامه به معاونت قوانین ارجاع داده می‌شود تا این معاونت اعتبار نامه نماینده تبریز را در دستور کار صحن قرار دهد.

رضایی در پایان با اشاره به تاریخ ارسال اعتبارنامه نماینده تبریز از وزارت کشور به معاونت قوانین مجلس، گفت: بدون شک این اعتبارنامه تا یکشنبه هفته آینده به معاونت قوانین ارسال خواهد شد تا نهایتادر روز های جاری هفته آینده، موضوع اعتبارنامه نماینده تبریز در مجلس بررسی شود.

لازم به ذکر است پس از چندین هفته بررسی نتیجه آرای انتخابات تبریز و بازشماری آرای این حوزه نجات الله ابراهمیان امروز خبر از تغییر نتیجه انتخابات تبریز داد.

وی اضافه کرد: با بازشماری آراء تبریز صحت این حوزه تایید و "سعیدی" به جای منادی سپیدان به مجلس راه یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، تبریز ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار