معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی ، از طرح مشوق صادراتی برای افزایش صادرات لبنیات در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسن رکنی در نخستین گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی منطقه دو کشور در کرمانشاه افزود: قریب 200 میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در نظر گرفته شده که امیدواریم با اختصاص این رقم بتوانیم شاهد افزایش صادرات لبنیات به خارج از کشور باشیم.

وی با اشاره به بی‌ثباتی بازارهای صادراتی لبنی گفت: هر روز شاهد بروز مشکل تازه‌ای در این خصوص هستیم و روز گذشته خبر تازه‌ای از تصمیم جدید عراق مبنی بر اینکه  روی صادرات برخی از لبنیات شامل سه قلم کره، پنیر و احتمالا خامه تعرفه سنگینی وضع کرده‌اند مطرح شد که اگر این موضوع عملیاتی شود ما را دچار چالش جدی و جدیدی خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم توان کارخانجات و واحدهای لبنی در جذب شیر تولیدی، گفت:از اول خرداد ماه خرید شیر مازاد از سوی دولت آغاز شده و به دنبال این هستیم که مازاد تولید شیر به شکل شیر خشک ذخیره شود.

رکنی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف سالانه لبنیات در کشور 110 کیلوگرم است که اگرچه این رقم با میانگین جهانی تطابق دارد،باید به سمت افزایش سرانه مصرف لبنیات به رقم 150 تا 160 کیلوگرم برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.