مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگترین کارخانه تولید فرآورده‌های سیب زمینی در شهرستان سراب در حال احداث می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غفاری درحاشیه تجهیز و راه اندازی این طرح افزود: اولین کارخانه فرآوری سیب زمینی در محل مجتمع انبار سرد سراب با سرمایه بالغ بر 160 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی سراب در حال احداث می‌باشد.

وی گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع با ایجاد چهار خط تولید  نشاسته، فرنج فرایز، چیپس، سورتینگ و بسته بندی در حال احداث است.

غفاری اظهار کرد: ظرفیت تولید این واحد سالیانه 40 هزار تن می‌باشد که برای 120 نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد آورد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان سراب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی مخصوصاً در تولید سیب زمینی با تولید 126 هزار تن در سال که دارای رتبه نخست در استان می‌باشد و 40 درصد شاغلین این شهرستان در بخش کشاورزی فعال می‌باشند که با احداث این کارخانه علاوه بر حل مشکل فروش سیب زمینی در منطقه باعث تکمیل زنجیره تولید در استان خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان با اشاره به شعار سال ادامه داد: احداث این کارخانه اقدامی عملی در راستای اقتصاد مقاومتی و گامی در جهت اهداف سند توسعه و تدبیر استان می باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار