طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی استان چهارمحال و بختیاری، در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران در شهرکرد بررسی شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، در این نشست، با بیان لزوم توجه به پهنه بندی و تناسب اراضی در طرح توسعه باغات علاوه بر شرایط آب و هوایی و نوع خاک، گفت: اجرای این طرح بدون در نظر گیری پهنه بندی و تناسب اراضی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

محمدعلی طهماسبی، با اشاره به این که برندها و نشانه های جغرافیایی سرمایه های اصلی استان هستند، افزود: مرکز تحقیقات باید با شناسایی گونه های مختص استان، برای این گونه ها برند و نشانه جغرافیایی دریافت کند.

وی، بررسی آفات و بیماری ها، برنامه ریزی در جهت پایداری طرح ها، در نظر گرفتن کمربند ایمنی و افزایش بهره وری را از برنامه های ضروری در اجرای طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی برشمرد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز شناسایی و استعدادیابی در شهرستانهای استان جهت توسعه ۵ هزار هکتاری باغات و گیاهان دارویی گفت: شرایط آب و هوایی، نوع خاک و توجه به مسائل اجتماعی و اجرای طرح ها توسط افراد توانمند، از نکات مهم در اجرای این طرح است.

ذبیح الله غریب ادامه داد: جهت گیری های بخش باغبانی استان اولویت دادن به تکمیل و فعال سازی طرح های نیمه تمام و طرح هایی است که به علت عدم سرمایه در گردش و یا مشکلات مالی متوقف شده اند.

نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران، به مدت 3 روز در شهرکرد در حال برگزاری است و کارگاه آموزشی تولید، عرضه و بسته بندی گیاهان دارویی از برنامه های این گردهمایی می باشد.

انتهای پیام/ ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار