مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: دومین خانه هلال در روستای 'یذاب' بخش شعیبیه شوشتر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی گفت: روستاهای خوزستان نیازمند توسعه در جوانب مختلف است تا با رشد سطح فرهنگ و افزایش آموزش های مختلف در زمینه های امداد و نجات، توانمندسازی حوزه جوانان و دانش آموزان بتوان زمینه رشد و ارتقای مهارتی اهالی روستاها را فراهم کرد.

وی حضور جمعیت هلال احمر در ایام پس از سیل در روستاهای آسیب دیده را یک وظیفه بشردوستانه و انسانی دانست و افزود: این سرکشی و بازدیدها در راستای توانمندسازی و آمادگی در برابر حوادث طبیعی و انسان ساز و در نهایت کاهش اثرات این بلایا انجام می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وجود تشکیلات موثری به نام خانه های هلال بیان کرد: با توجه به شرایط استان و بعد از سیل اخیر خلاء خانه های هلال در روستاهای استان خوزستان کاملا احساس شد.

خدادادی با بیان اینکه خانه های هلال در مناطق روستایی با حضور اهالی روستاها تشکیل می شوند، گفت: ایجاد خانه های هلال می تواند بستری مناسب برای فراگیری آموزش های کاهش خطر پذیری و افزایش مشارکت های مردمی فراهم کند که اجرای این طرح از اولویت های جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق متاثر از سیل اخیر است.

وی با اشاره به نقش مهم اهالی روستاها در راه اندازی خانه های هلال افزود: انتظار داریم مردم آن قدر توانمند شوند که هنگام خطر، بتوانند مانع از آسیب رسیدن به خود و خانواده خود شوند و منتظر رسیدن ماموران هلال احمر و یا دریافت خدمات نباشند، اگر مردم به این توانمندی برسند، پیشرفت همه جانبه در کشور آغاز می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه ها آموزش های لازم برای امدادرسانی را کسب می کنند.

خدادادی هدایت کمک های مردمی و خیران را از دیگر مزایای خانه های هلال در مناطق روستایی دانست و تصریح کرد: اعضای خانه های هلال می توانند با تدبیر و توانمندی در شناسایی اقشار ضعیف و نیازمند، تشخیص بیماران و مقوله های اجتماعی چشم تیزبین و بازوان اجرایی قدرتمندی برای دستگاه های اجرایی باشند و در هدایت کمک ها و خدمات این دستگاه ها جانب عدالت را رعایت کنند.

نخستین خانه هلال در روستای 'علی چعب' از توابع اهواز راه اندازی شده است.

در پی طغیان رودخانه دز از 26 فروردین امسال، سیلاب بخش هایی از شهرستان های اندیمشک، دزفول، شوش و شوشتر را فرا گرفت. بخش شعیبیه شوشتر با درگیر شدن 34 روستا با جمعیتی در حدود 12 هزار نفر متحمل خسارت های زیادی شد. یذاب از جمله روستاهای این بخش است که خانه هایش چندین روز زیر آب رفته بودند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.