با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر و وزارت امور خارجه مرکز اسناد ملی خلیج فارس در بوشهر تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بوشهر،استاندار بوشهر در نشست با مسئولان مرکز اسناد وزارت امور خارجه گفت توسعه حوزه‌های مطالعات علمی و فعالیت‌های پژوهشی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مرکز است که می‌تواند برنامه‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این حوزه را تقویت کند.

مصطفی سالاری افزود مهم‌ترین مکان برای ایجاد این مرکز بافت تاریخی بوشهر است زیرا در این بافت ساختمان‌های کنسولگری کشورهای مختلف مربوط به دو قرن پیش نشان از هویت تاریخی بوشهر در این عرصه است.

رئیس مرکز اسناد وزارت امور خارجه هم با بیان اینکه مرکز اسناد وزارت امور خارجه دارای بزرگترین مرکز اسناد تاریخی ایران است گفت در این مرکز ده‌ها هزار سند تاریخی مربوط به استان بوشهر و هزاران سند مربوط به خلیج فارس است.

بهزاد خاک‌پور از نشست‌های گفت‌وگوی فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین سه دانشگاه بوشهر، بصره و مسقط خبرداد و افزود این ابتکار با موافقت طرف عراقی و عمانی و توجه ویژه استان بوشهر اجرایی شد و اکنون دو نشست در این حوزه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نشست نخست در بصره برگزار شد گفت: نشست دوم گفت‌وگوی تاریخی و تمدنی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر سال گذشته برگزار شد و نشست سوم نیز سال آینده به میزبانی دانشگاه سلطان قابوس در مسقط برگزار می‌شود.

آقای خاکپور افزود در این نشست‌ها عناصر مشترک فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین این شهرها در حاشیه خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.