برنامه های همیشه با امام، عندلیب، پا به پای آفتاب، به افق آفتاب، حوض نقره به ویژگی‌های امام خمینی (ره) می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «همیشه با امام» برنامه‌ای از گروه جامعه رادیو ایران است که از ساعت 9:45 تا 13 روز جمعه 14 خرداد به تهیه‌کنندگی حسین نافذ عارفی با موضوع «میثاق با امام، تجدید بیعت با رهبری» از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

در این برنامه دکتر مهدی حمزه پور استاد دانشگاه درباره اصول هفت گانه ای که مقام معظم رهبری درباره امام خمینی فرمودند، صحبت می‌کند. مهندس حسین شیخ الاسلام کارشناس ارشد مسائل بین الملل و مشاور رئیس مجلس  درباره اندیشه های امام درباره مقاومت مقابل استکبار و دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه درباره جلوگیری از تحریف اندیشه های امام خمینی (قدس سره) صحبت می کنند.

«همیشه با امام» با گویندگی حسین خداداد بیگی و نویسندگی نفیسه لطیفی و گزارشگری عباس سنجری و مهدیه پهلوانی  از آنتن رادیو ایران پخش می شود.


حضور سفیر سابق ایران در ایتالیا در رادیو ایران 

«سر دلبران» مستند گروه جامعه با موضوع «امام خمینی از نگاه دیگران» است که دکتر  محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا درباره آن صحبت می کند.

صحبت‌های دکتر کوشکی استاد دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر زکریایی محقق و پژوهشگر از دیگر بخش های این مستند رادیویی با موضوع امام خمینی (ه) است که ساعت 15:45 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.


گفتگو با حداد عادل در «پابه پای آفتاب»

«پا به پای آفتاب» عنوان ویژه برنامه ای است از گروه تاریخ و دفاع مقدس رادیو ایران که به روایت ابعادی از شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان رهبری جهانی خواهد پرداخت.

این برنامه که عصر جمعه 14 خرداد ویژه سالگرد رحلت امام خمینی روی آنتن  رادیو ایران می‌رود، به بررسی ویژگی‌های امام خمینی به عنوان رهبری ماندگار و همچنین بررسی تفاوت های رهبری در ایران با دیگر کشورهای جهان می‌پردازد.

در بخشی از این برنامه سید رحیم میریان از خادمان امام خمینی به عنوان مهمان حضوری به روایت خاطرات و دیده های خود از ایشان می پردازد.

دکتر سهیل اسعد، اندیشمند آرژانتینی مسلمان شده، مبلغ و محقق در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی  و دکتر غلامعلی حداد عادل از دیگر مهمانان این برنامه اند.

سهیل اسعد از تاثیر امام به عنوان یک چهره جهانی که نگاه نوین و جامعی به دین داشت صحبت می کند و حداد عادل از علل ماندگاری امام بعداز 27 سال در ذهن و یاد جهان، ویژگی های شاخص و منحصر به فرد رهبری در ایران و  جایگاه  ویژه رهبری در ایران در سطح جهان می گوید.

برنامه اذان گاهی ظهر رادیو ایران به نام «به افق آفتاب» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حسن همایی  دکتر محمد مهدی عبد خدایی در خصوص تاریخچه مبارزات حضرت امام خمینی (ره) و شکل گیری قیام 15 خرداد  می گوید همچنین از وظیفه مردم برای حفظ انقلاب در دوران جدید صحبت  می کند.

همچنین  برنامه موسیقایی «عندلیب» به تهیه کنندگی زهره سربازی و کارشناسی مهرداد هویدا که پنج شنبه  شب‌ها ساعت 19:45 ا ز رادیو ایران پخش می‌شود. این هفته با توجه به مناسبت های پیش رو به صورت ویژه به موسیقی های شاخص انقلاب  و موسیقی های سوگ  در مناطق مختلف می پردازد و آلبوم نینوا اثر استاد حسین علیزاده مورد تحلیل و برررسی قرار خواهد گرفت.

برنامه «حوض نقره» که به تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست و اجرای مهرناز فقیهی  و کارشناسی سعیده جانی خواه روز جمعه 14 خرداد ساعت 15:00 به  بررسی آثارسینمایی «عیسی  خمینی» و «فرزند صبح» که در خصوص شخصیت امام خمینی (ره) ساخته شده می پردازد. همچنین با حضور شهاب شهرزاد و سعیده جان‌خواه به  بررسی اینکه چرا در حوزه تاریخ انقلاب و شخصیت امام‌خمینی آثار سینمایی اندک ساخته شده صحبت می شود و علت کم کاری و کم توجهی به این مقوله بررسی می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.