رئیس هیئت حل اختلاف قوای سه گانه گفت: نظام جمهوری اسلامی به دست امام راحل و همت مردم ملت مسلمان ایران برپا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی رئیس حل اختلاف قوای سه گانه در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) که در حوزه هنری تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیداری اسلامی یک حادثه معمولی و جریان سیاسی نیست یک تحول بزرگ و عمیق در منطقه و کل جهان است که در اثر پیروزی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی این تحول بنیادین و عمیق ایجاد شد.

رئیس سابق دستگاه قضا ادامه داد: در حقیقت یکی از برکات و آثار مهم پیروزی اسلامی برپایی نظام جهوری اسلامی بوده و است. نظام جمهوری اسلامی به دست امام راحل و همت مردم ملت مسلمان ایران برپا شد و جوهره اسلام حقیقت اسلام و وجهه سیاسی و اجتماعی و انقلابی اسلام را به جهان شناسانده و معرفی کرد.

وی افزود: آرمان های عظیم اسلامی شعارهای چشمگیر اسلام را زنده و ملت را بیدار کرد و کابوس استکبار و فریب های آن را از ملت ها زدود و نقش اعتقادات دینی و ایمان را نمایان ساخت. 

رئیس حل اختلاف قوای سه گانه تصریح کرد: انقلاب اسلامی پوچی نظام سلطه و ضعف آن ها را در مقابل اراده ملت ها قرار داد و ایمان و وحدت ملت اسلام را اشاعه نمود. جوانان و نخبگان اسلام را برای جهاد در برابر نظام سلطه آماده کردند.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: شعارهای امام و آرمان های این مرد بزرگ و الهی بر گرفته از اسلام و جوهره قرآن بود و این آرمان ها فضای جهان اسلام را پر کرد و وجدان مردم مسلمان را در مقابل نظام سلطه بیدار کرد.

وی افزود: بیداری اسلامی مقابله با استکبار، مقاومت در مقابل نظام سلطه صبر و ایثار و حمایت از حقوق مستضعفان جهان و فلسطین و مظلومیت ملت های اسلامی ، ایستادگی در مقابل رژیم پلید اسرائیل و صدها شعار اسلامی را برای مقابله با نظام سلطه احیا نمود.
رئیس سابق دستگاه قضا ادامه داد: بیداری اسلامی به سرعت در بین کشورهای منطقه منتشر و در فضای جهان طنین انداز خواهد شد و نخبگان را مجذوب آرمان های انقلاب اسلامی کرد و هویت اسلام را برگرداند.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی در دل و  جان امت ها ریشه و جای دارد و این همان صدور انقلاب و اندیشه های امام راحل به کشورهای دیگر بود که از روح قرآن نشات می گیرد. امام راحل اهداف و اندیشه های خود را از انبیا الهی و قرآن گرفته و مردم را با اندیشه های واقعی اسلام آشنا کرد و با مدیریت و رهبری خود بیداری اسلامی را در جهان احیا کرد.

رئیس سابق دستگاه قضا افزود: تحولات عجیبی که در جهان اسلام ایجاد شده دشمنان متوجه تحول عظیمی که در جهان اسلام ایجاد شده هستند و نگران گسترش بیداری اسلامی و احیاگری اسلام بوده و از این جهت استکبار احساس خطر می کند و برای مقابله با گسترش بیداری اسلامی در دنیا و منطقه دست به توطئه های مختلفی در بین مسلمان می زنند و امروز  عصر جنگ بین بیداری اسلامی و احیا گری اسلام و جریان استکبار و نظام سلطه در جهان است.

رئیس هیئت حل اختلاف قوای سه گانه افزود: مبارزات مردم از شکل حزبی  مبدل به حرکت اسلامی جبهه های حماس و جهاد اسلامی شده واین گروه های اسلامی مردم را به مقاومت و جهاد برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی دعوت می کنند واستکبار قصد مبارزه با این جریانات را دارد.

آیت الله هاشمی شاهردوی تصریح کرد: خطرناک ترین و بدترین شیوه مقابله استکبار با جهان اسلام ایجاد فتنه های طایفه گری مذهبی و تکفیری در جهان است که در این سال ها نظام سلطه و دست نشانده های آن ها در منطقه دنبال می کنند و مردم مسلمان را با این فتنه طایفه گری به جان یکدیگر می اندازند. این خطرناک ترین مرحله و خبیثانه ترین دکترین نظام سلطه در اسلام است چون وحدت یکپارچگی وحدت اسلام را از بین می برد و به مقاومت اسلام در مقابل صهیونیست ضربه وارد می کند.

وی  ادامه داد: بدترین شیوه مقابله نظام سلطه بر اسلام را در کشورهای مسلمان ازجمله سوریه و عراق و بحرین می بینیم که آن ها تحت عنوان دولت اسلامی بدترین جنایات ها را مرتکب می شوند که این جنایت ها خلاف قرآن و اسلام است و آن ها به اسم اسلام مرتکب این جنایت های وحشیانه می شوند.

ایت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: این شیوه مقابله نظام سلطه با اسلام باعث تخریب تمدن اسلام و زیرساخت های کشورهای اسلامی و ملت ها  و منافعشان شده و نابود می کند و مسیر جهاد اسلامی را منحرف می کند و افکار انحرافی را جایگزین مذاهب اسلامی و ایجاد تشویش در بین اذهان دولت های اسلامی می کند. آن ها جنش های مقاومت را به عنوان تروریست های این حرکت های انحرافی در دنیا معرفی کرده و با آن ها به صورت های مختلف مقابله می کنند و این گونه اعمال داعشی ها مردم کشی است که مسلمان را به شیوه های مختلف می کشند و اماکن مقدس آن ها را منفجر می کنند. این ها و مفاسد دیگری که متکی به آن ها است از آثار شوم وحشیانه ترین شیوه مقابله نظام سلطه با جهان اسلام است که خطر بسیار بزرگی جهان اسلام و بیداری اسلامی را تهدید می کند.

وی عنوان داشت: حرکت های تکفیری ها بر خلاف قرآن است. آن ها با اسرائیل و آمریکا و کشورهای دست نشانده در منطقه  قصد نابودی اسلام و جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی در بین کشورهای جهان را دارند نتیجه این است که نظام سلطه می خواهد مسلمانان را به جان هم انداخته و عقاید انحرافی را در بین مردم احیا کند.

رئیس هیئت حل اختلاف قوای سه گانه عنوان داشت: کشورهای مرتجع منطقه با ثروت های خودشان برای ایجاد این فتنه بزرگ قصد از بین بردن وحدت جهان اسلام را دارند امروز وظیفه بسیار سنگینی به دوش همه ما است که حقایق اسلام و آرمان های انقلاب رابرای جهانیان روشن کرده و تحت تاثیر شعارهای دروغین امثال داعشی ها قرار نگیریم.

رئیس سابق دستگاه قضا در پایان خاطر نشان کرد: صدور آرمان های بلند امام از روح قرآن و انبیا الهی بود که باعث انقلاب اسلامی شد. این مدل و الگو در بین نخبگان، جوانان و ملت های اسلامی احیا شد که از اندیشه های امام راحل استفاده کنند و این الگو را در بین ملت های خودشان به عنوان شاخصه های انقلاب و از این الگو جهت مقابله با استکبار بهره ببرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار