شکست سکوت سازمان ملل/ نام ائتلاف سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار گرفت

بان کی‌مون ائتلاف متجاوز سعودی را به علت کشتار بی‌رحمانه کودکان در یمن، در فهرست سیاه ناقضان حقوق این افراد قرار داد.

پس از گذشت بیش از یک سال سکوت سازمان ملل شکست/  نام ائتلاف سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار گرفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد، ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان را در فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار داد و آن را به قتل عام صدها کودک در یمن متهم کرد.

‌ «لیلی زورقی،» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به کودکان و درگیری های مسلحانه، گفت:‌ در بسیاری از درگیری ها و خشونت ها، عملیات هوایی در ایجاد فضایی پیچیده  نقش دارد تا جایی که تعداد زیادی از کودکان کشته یا زخمی می شوند.

دفتر زورقی در بیانیه ای افزود اوضاع در یمن به خصوص در سایه بهره برداری از کودکان و جذب گسترده آنان برای شرکت در میدان نبرد نگران کننده است. میانگین سربازگیری کودکان در یمن در سال 2015 در مقایسه با سال پیش از آن پنج برابر و میانگین کشته ها و زخمیان آنان شش برابر افزایش یافته است. در گزارش سالانه سازمان ملل متحد آمده است ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی رژیم سعودی مسئول کشتار اکثر کودکان در یمن است.

 مداخله  نظامی در یمن در مارس 2015 میلادی برابر 6 فروردین 1394 با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه با هدایت عربستان سعودی و با عملیاتی به نام «طوفان قاطعیت» آغاز شد و از 2 اردیبهشت با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت.

هواپیماهای 5 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در حمله به یمن مشارکت دارند و سومالی نیز مجوز استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را صادر کرده است. 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار