استاندار قزوین گفت: حوزه های فرهنگی و اجتماعی از بی برنامگی مدیران رنج می برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛  فریدون همتی در جلسه کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی ، به مدیران دستگاها و فرمانداران بخاطر بی برنامگی و بی توجهی به حوزه های فرهنگی و اجتماعی تذکر داد و افزود: اگر تا دو هفته آینده برای ارسال طرح ها و برنامه های خود در این زمینه اقدام نکنند از دریافت اعتبارات محروم خواهند شد.

استاندار تصریح کرد: گزارش عملکرد آن دسته از دستگاه هایی که از اعتبارات ملی استفاده می کنند هم به وزارتخانه و سازمان مرکزی ارسال می شود و در گام بعدی برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

همتی همچنين بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای تجلیل و تکریم شخصیت های فرهنگی استان تاكيد كرد .

وی ادامه داد :باید با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی، شهرداری ها و دستگاههای فرهنگی و براساس یک برنامه زمان بندی مشخص برای شناسایی و تجلیل از شخصیت های فرهنگی و اثرگذار استان اقدام شود.

استاندار با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه اظهارداشت: نمازخانه های بین راهی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید تجهیز و دایر باشد تا مسافران بتوانند از این فضای معنوی استفاده کنند.

استاندار با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید با تشکیل کمیته ای از روسا و مسئولان فرهنگی دانشگاه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاه های فرهنگی و روحانیون به منظور ترویج ارزش ها و مضامین دینی و اخلاقی در بین نسل جوان برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.

همتی بیان کرد: شهرداری ها، رسانه های جمعی و صدا و سیما با فضاسازی زمینه استقبال از ماه رمضان را فراهم کنند که این کار تاثیر زیادی در روحیه و باورهای جوانان و گرایش آنها به سمت این موضوعات خواهد داشت.

در ابتدای این جلسه مدیران دستگاه ها نقطه نظر و پیشنهادات خود در زمینه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را مطرح کردند.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.