اراک؛

ساده زیستی و خدمت به مردم دو ویژگی برجسته امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ساده زیستی و خدمت به مردم دو ویژگی برجسته امام خمینی بود که موجب محبوبیت معمار کبیرانقلاب در بین مردم ایران، مستضعفان و آزادیحواهان دنیا شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،آیت الله دری نجف آبادی در نشست شورای اداری مشترک استان مرکزی و شهرستان خمین در بیت تاریخی حضرت امام راحل در خمین افزود: اندیشه های رهبر فقید انقلاب اسلامی از زوایای انسانی و معنوی متعددی برخوردار است که عمل به آن خوشبختی و سعادت به همراه دارد.

وی اظهارکرد: عمده هدف امام راحل رهایی مردم از چنگال سلطه شیطانی بود و با تلاشی پیگیر توانست انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگوی برجسته حکومتداری اسلامی در سال 57 به ثمر بنشاند و راه هدایتگری و بیداری اسلامی را پایه گذاری کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: اگر امروز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مظهری از مردم سالاری دینی هستند این هدیه ارزشمند را معمار کبیرانقلاب به مردم ایران ارزانی داشته است.

وی اظهارکرد: داشتن حرمت، رای و اعمال نظر در قانون و حاکمیت آرزوی دیرین ملت ایران بود که این مهم با نهضت خمینی و حاکمیت الگوی حکومتداری دین مدار به ملت ایران ومسلمین جهان هدیه شد. 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: فلسفه اندیشه های امام راحل بر توکل به خدا است و اینکه انسان آزاده آفریده شده و تنها باید خداوند یکتا را ستایش کند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل بر پایه دو اصل مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی زمینه را برای موفقیت، سربلندی ،عزت و اقتدار کشور مهیا کرد و با وجود همه کارشکنی ها، دسیسه ها،فشارها و تحریم های دشمنان نام بلند ایران هر روز درخشش بیشتری می گیرد.

وی ادامه داد: پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در بسیاری از عرصه های علوم نوین، توسعه زیرساخت ها ، عمران و سازندگی کشور مرهون تفکر واسع و رهبریت امام خمینی (ره) و برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در طول زمان حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی اندیشه امام خمینی (ره) در دنیای متمدن معاصر صادر شد که بازتاب آن بیداری جهان اسلام و آزادیخواهان است.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: جرقه های نهضت اسلامی در خرداد سال 42 زده شد و در 22 بهمن 57 شجره طیبه انقلاب به ثمر نشست.

محمود زمانی قمی گفت: در یکصد سال گذشته نهضت های بسیاری برای نجات مردم بر پا شد اما، برجسته ترین و کامل ترین آن جریان تحول آفرینی بود که امام خمینی(ره) بر مبنای اصول دینی دنبال و تارو پود استکبار و استعمار را از کشور ریشه کن کرد.

وی اظهارکرد: آنچه علت پیروزی نهضت امام خمینی (ره) ش،د تکیه بر قدرت مسلمانان بود چنانچه معمار کبیر انقلاب معتقد بودند قدرت یکپارچه مسلمان می تواند ریشه استبداد و استعمار را خشک کند.

وی بیان کرد: توصیه مکرر امام راحل به همه مستضعفان و آزادیخواهان این بود که اجازه سوء استفاده استکبار از منابع و ذخایر ، اندیشه و فرصت ها را ندهند چرا که استبداد و استعمار همواره در صدد چپاول است.

استاندار استان مرکزی گفت: راهبردهای امام خمینی(ره) جریانی جهانی علیه استکبار به وجود آورد.

زمانی قمی افزود: اقدامات مبتکرانه و افکار ارزنده امام خمینی(ره) در چارچوب مرز جغرافیایی یا فکری خاصی نبود بلکه نسخه ای روشنگرانه و راهایی بخش در قبال زورگویی و ظلم ظالمان بود.

وی افزود: راهبردهای روشنگرانه امام خمینی(ره) با الهام از آموزه‎های اسلامی شکل گرفته بود و از این جهت برای تمام مسلمان راهگشا بود.

استاندار مرکزی گفت: این رهبر دینی معتقد بود که دموکراسی و حقوق مردم با نهضت دینی محقق می شود و دین می تواند جامعه را اداره کند.

انتهای پیام/ ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.