رئيس جمهور آمریکا با ادای احترام به محمد علی کلی گفت او برای عدالت مبارزه کرد و جهان را تکان داد.

اوباما هم در مقابل عظمت کلی تسلیم شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  ، در پی درگذشت محمد علی کلی اسطوره مسلمان بوکس جهان ،باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا نیز زبان به تحسین قهرمان فقید جهان گشود و گفت کلی برای عدالت نژادی و بردباری مذهبی مبارزه کرد،  دنیا را تکان داد و الهام بخش بود.
اوباما، اولین رئیس جمهور آفریقایی-آمریکایی  و رنگین پوست ایالات متحده  در بخشی از اظهارات طویل که به افتخار دستاوردهای  محمد علی کلی بر زبان آورد، گفت کلی را به عنوان مردی که برای ما (رنگین پوستان) جنگید می شناسد.
اوباما گفت: او در کنار ماندلا ایستاد. ایستاد ،آن هم در زمانی که  چنین کاری سخت بود، صحبت کرد و فریاد برآورد ، آن هم هنگامی که دیگران چنین کاری نکردند. 
رئیس جمهور امریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت مبارزات علی باعث شد کسانی به دشمنی با او برخیزند و حتی او را راهی زندان کنند، اما او روی مواضع خود ایستادگی کرد. پیروزی های او باعث شد ما به آمریکایی که امروز می شناسیم ،برسیم.شاید کلمات او بی پروا بودند  ولی روح فوق العاده و بی گناهش باعث شد تعداد دوستان او بیشتر از دشمنانش باشد. 
اوباما در پایان گفت: ما قهرمانی را شاهد بودیم که مشعل المپیک را روشن کرد و در سکوی جهانی بزرگترین مبارزه خود را انجام داد،مبارزه با بیماری که تمام وجودش را در بر گرفته بود اما نتوانست برق چشمانش را از او بگیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بوکس ، کلی ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار