اعزام 3 هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان از خراسان رضوی به سراسر کشور

حجت الاسلام مرویان حسینی: 3 هزار نفر مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان با اعزام به مناطق مختلف کشور انجام وظیفه خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام مرویان حسینی، در همایش طلایه داران هدایت از اعزام مبلغان با اشاره به اعزام مبلغ در ایام ماه رمضان در سراسر کشور، گفت: حدود 3 هزار نفر مبلغ در این ماه انجام وظیفه می کنند که 2 هزار و 200 نفر مبلغ و مبلغه در سطح استان خراسان و 200 نفر به خارج از استان اعزام می شوند که در مجموع 20 درصد آنها را خواهران مبلغه تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه، 50 گروه تبلیغی جهادی در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم داخل و خارج از استان خراسان رضوی، در ایام ماه رمضان انجام وظیفه می کنند، تأکید کرد: با سرلوحه قرار دادن ماه رمضان به عنوان ماه بهار قرآن، جلسات قرآنی را فعال کرده، تلاوت و فهم قرآن را تبلیغ و معارف خود را در جهت تفسیر قرآن تنظیم کنید.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان با اشاره به برنامه های ویژه مبلغین،در ایام ماه مبارک رمضان گفت: از 4 سال گذشته، بحث های تفسیری قرآن کریم به صورت سازمان یافته انجام شده است و سوره حجرات و لقمان در این سال ها، تفسیر شد و امسال نیز متناسب با فضای فرهنگی و نیاز اجتماعی، مبلغین به تفسیر سوره ممتحنه، خواهند پرداخت.

حجت الاسلام مرویان حسینی باتأکید به توجه مبلغین به گروه هدف دانش آموزی و جوانان افزود: با وجود اینکه ماه رمضان امسال همزمان با تعطیلات تابستانی مدارس است، دشمن، بر انحراف فکری، اعتقادی و شبهه افکنی دانش آموزان و جوانان به عنوان گروه هدف خود در فضای مجازی برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: مبلغین با توجه به تلاش دشمن بر انحراف جوانان، علاوه بر منبر، نسبت به ایجاد حلقه های معرفت، پاسخ گویی به سؤال ها، ارتباط با جوانان، سرکشی به محیط های اجتماعی، تبلیغ عملی، توجه به گروه های جهادی و جوانان و مشارکت جوانان در مناسبت ها و مراسم ها، اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خطاب به مبلغان خاطرنشان کرد: در مناسبت ها و مراسم مذهبی، تدبیر داشته باشید و با اجتناب از خرافه گویی، در ایجاد رابطه صمیمانه، فرهنگی و عملی با هیأت های مذهبی، کوشا باشید.

وی به تقریب مذاهب و اجتناب از نفاق تأکید کرد و گفت: استان خراسان رضوی استان تلفیقی و مرزی است و دشمن با انگیزه های گوناگون به تفرقه بین مذاهب دامن می زند که باید با رفتار صحیح، سعی در تقریب مذاهب داشته باشیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی توصیه کرد: در امر تبلیغ به بیانات رهبری حفظه الله، توجه داشته باشید و به گفتمان تقریب، اقتصاد مقاومتی، افزایش جمعیت، گفتمان جهاد کبیر و نه گفتن به نظام استکباری و عزت مسلمانان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی در کشور به دنبال دو قطبی کردن فضای اجتماعی، رسانه ای و فرهنگی هستند، گفت: پیام ما به این افراد این است که ما جز ولایت فقیه در مسائل کشوری، فرد دیگری را نمی شناسیم.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.