کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان در ماه مبارک رمضان در قالب 90 اکیپ بازرسی و نظارت، سازماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت‌‌زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره کل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان استان، نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی، اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع، حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله مهم‌ترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال در حال انجام این نظارت‌ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود است.

وی افزود: با این حال در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به فراخور افزایش عرضه و تقاضا در بازار، اعمال این نظارت‌ها نیز افزایش می‌یابد. در همین راستا در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌شود.

کنارکوهی در خصوص نحوه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان در ماه مبارک رمضان در قالب 90 اکیپ بازرسی و نظارت، سازماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت‌‌زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره کل می‌کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان در این مدت، با بررسی شرایط تولید، فراوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می‌کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده جهت مصرف شهروندان به حداکثر برسد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: شهروندان هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به لیبل درج شده بر روی لاشه یا بسته‌بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء، نوع محصول، کد بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی است، توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به اطلاع کاشناسان دامپزشکی برسانند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.