نامزد حزب لیبرترین در انتخابات آتی آمریکا ضمن انتقاد از نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات، خواستار پایان دادن به مداخلات نظامی این کشور در سراسر جهان شد.

نامزد انتخابات آمریکا: واشینگتن به نظامی‌گری خود در جهان پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نامزد حزب دگراندیش و تحول خواه انتخابات آمریکا بر لزوم پایان نظامیگری آمریکا تاکیدکرد.

گری جانسن، که نامزد حزب لیبرترین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و خواهان شکسته شدن فضای دوحزبی حاکم در این کشور است، در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان گفت:«پنجاه درصد آمریکایی ها به هنگام ثبت نام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می گویند که افرادی مستقل هستند (طرفدار یکی از دو حزب سنتی این کشور نیستند.) من تلاش می کنم نظر اکثریت  آمریکایی ها را به خود جلب کنم. 

وی افزود: «حزب لیبرترین، حزبی با نگرشهای مالی محافظه کارانه و از نظر اجتماعی دارای نگرشهای لیبرالی است. ما می گوییم باید مداخله گری نظامی آمریکا پایان یابد. این اقدامات ما سبب می شود امنیت جهان کمتر شود. این مداخله های نظامی، پیامدهای ناخواسته ای به همراه دارد. مالیاتهای دولت آمریکا بسیار زیاد است. مالیات هایی که مردم آمریکا می پردازند باید در این کشور هزینه شود.»

فرماندار سابق ایالت نیومکزیکو در ادامه افزود:« هیلاری کلینتون معمار سیاست خارجی فعلی آمریکا است که به نظرمن، سبب شده است وضع جهان بدتر شود و نه اینکه بهتر شود. ما خواهان انزواگرایی آمریکا نیستم. باید تا حداکثر میزان ممکن از دیپلماسی استفاده کرد. کنگره باید در اعلان جنگ نقش داشته باشد. کنگره باید در مسیر حرکت نظامی ما نظر بدهد؛ یعنی همان کاری که در حال حاضر کاملا در اختیار قوه مجریه و ارتش است. آمریکا با شصت و نه کشور جهان پیمان امضاء کرده است که از مرزهای آنها محافظت کند. کنگره در هیچ یک از این پیمانها نقش نداشته و آن را تصویب نکرده است. این پیمانها را قوه مجریه منعقد کرده است.»

جانسن گفت: «اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور شود دولت آمریکا بزرگتر خواهد شد و مالیاتهای مردم افزایش خواهد یافت و از نظرنظامی، اوضاع اصلا تغییر نخواهد کرد. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات نیز از اخراج یازده میلیون مهاجر بدون اوراق شناسایی صحبت می کند. این سیاست کاملا اشتباه است. او از احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک سخن می گوید. او می گوید مکزیکی تبارها آدمکش و متجاوز به عنف هستند حال آنکه مکزیکی تبارهای ساکن آمریکا، شهروندانی قانون‌مدار هستند. آنها شغلهایی را اشغال نمی کنند که شهروندان آمریکایی بخواهند. او می گوید باید اعضای خانواده تروریستهای مسلمان کشته شوند. او می گوید شیوه غرق مصنوعی یا شیوه های بدتر را (برای گرفتن اعتراف) احیاء خواهد کرد. او از بازار آزاد سخن می گوید اما چند لحظه بعد می گوید شرکت اپل باید مجبور شود محصولات را در داخل آمریکا تولید کند (که این دو سخن با هم تناقض دارد)..»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار