معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از شناسایی 80 رشته صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ حسین عباس‌زاده گفت: سال گذشته 40 میلیارد ریال از صنایع دستی استان به فروش رسیده است.

وی افزود: بیشترین فروش صنایع‌دستی مربوط به شهرستان‌های طبس، قاینات، بیرجند، بشرویه، سرایان و فردوس است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 33 بازارچه صنایع دستی در استان راه اندازی شد، گفت: راه اندازی سه بازارچه دایمی صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این بازارچه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و بشرویه راه‌اندازی خواهد شد.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: بدون شک صنایع‌دستی شاخص‌ترین هنر سنتی ایران است که درطول روزگار به واسطه پیشرفت صنعت، شمایل آن به هنر صنعت نزدیک‌تر شده و هم‌اکنون ارزش و اعتبار ویژه‌ای را در عرصه هنرهای سنتی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی فرهنگی‌ترین و اقتصادی‌ترین بخش جامعه است، گفت: اگر با دیدگاه درستی به دنبال توسعه اشتغال و کارآفرینی باشیم، صنایع دستی بهترین عرصه برای این کار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 80 رشته صنایع دستی در استان شناسایی شده است، گفت: در این عرصه 4 هزار نفر مشغول فعالیت و تولید هستند.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: به مناسب هفته صنایع دستی، 17 بازارچه صنایع دستی موقت در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.