معاون پرورشي و فرهنگي اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : زنجان مقام نخست کشوری پرسش مهر ریاست محترم جمهوری را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمود عباسی با اشاره به دوره ی شانزدهم طرح پرسش مهر رئيس جمهور محترم گفت: در مهر ماه سال 94 رئيس جمهور سؤالي با عنوان « بعداز توافق هسته اي و لغو تحريم ها، فرصت هاي پيش روي ما چيست و چگونه بايد به بهترين وجه از اين فرصت ها استفاده كنيم » را براي دانش آموزان، فرهنگيان و اولياي دانش آموزان مطرح كردند.

وي افزود: ستاد اجرایی استان از همان روزهای آغازین مسابقات، اقدامات مختلفی در زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی، برگزاری جلسات مختلف ستادی و اجرایی، حضور در جلسات توجیهی نواحی و مناطق 14 گانه استان و حضور مستقیم در برنامه های صبحگاه مدارس، فصل حضور و زنگ اقتدار ملی براي مشاركت گسترده معلمان ، دانشجومعلمان، دانش آموزان و اولياي آنها را براي پاسخ به اين پرسش فراهم كرد به گونه اي كه در مرحله آموزشگاهی تعداد 19860 نفر دانش آموز و 1330 نفر فرهنگی در قالب 12 رشته تخصصی و همچنین تعداد 20443 خانواده زنجانی در طرح هر خانواده یک پاسخ شرکت کرده بودند.

عباسی ادامه داد : پس از داوری مرحله استانی تعداد 71 اثر برتر به دبیرخانه کشوری معرفی گردید که استان زنجان توانست از مجموع 175 رتبه برتر کشوری در بخش های مختلف دانش آموزی، همکاران و طرح هر خانواده یک پاسخ ، با کسب 17 رتبه برتر کشوری مقام نخست شانزدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری را از آن خود نماید.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به شركت 3 ميليون و 219 هزار و 494 نفر در پرسش مهر16 رئيس جمهور گفت: 17 برگزیده کشوری این برنامه از استان زنجان می باشند که پس از ماه مبارك رمضان در كنگره نهايي پرسش مهر در سالن اجلاس سران كشورهاي مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تصريح كرد: از تعداد 213 آثار منتخب كشوري، سهم دانش آموزان 68 اثر ،‌ فرهنگيان 104 اثر ، دانشجومعلمان 35 اثر، مدارس خارج از كشور 3 اثر و خانواده ها 3 اثر بود که در بخش دانش آموزی استان زنجان با کسب 7 رتبه برتر ، در بخش فرهنگیان با کسب 9 رتبه برتر و در بخش هر خانواده یک پاسخ با یک اثر برتر توانست مقام اول را در مجموع کسب کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پرسش مهر ریاست جمهوری به لحاظ اینکه دارای آثار تربیتی است و موجب نشاط و تحرک و مشارکت را در بین دانش آموزان می آفریند افزود این طرح از برنامه های تکلیفی وزارتی است که مورد تصویب شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

عباسی با اشاره به کارگروههای مختلف مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی در بین دانش آموزان ، معلمان و خانواده ها ، با ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه و توسعه مشارکت بین نهاد خانواده و مدرسه را از عمده کارکردهای چنین برنامه هایی عنوان کرد و گفت: از رسانه های مختلف استانی از جمله روزنامه ها و خبرگزاریها که در جریان سازی فرهنگی به آموزش و پرورش بویژه معاونت پرورشی و فرهنگی کمک می کنند تشکر و تقدیر نموده ، بخشی از موفقیت های بدست آمده را مدیون آنها دانسته و از دستگاههای حاکمیتی فرهنگی و اقتصادی و خدماتی در بخش های خصوصی نیز درخواست نمودتا در بارور نمودن و بسط و تعمیق فعالیتهای فرهنگی و تربیتی به این معاونت کمک نمایند.

وی کمبود منابع مالی را بویژه در بخش اعزامهای اردوی دانش آموزان اعلام و افزود در تابستان امسال 1636 نفر دانش آموز راه یافته به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی داریم که امیدواریم بتوانیم مشارکت های دیگران را به دست آوریم.

گفتنی است در بخش هر خانواده یک پاسخ فقط سه نفر از کل کشور حائز مقام برتر شده اند که یک نفر آنها خانواده آقای رهبر نجفی از استان زنجان می باشد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.