مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: میانگین برداشت گوجه فرنگی در مزارع شهرستان 35 تن در هکتار است و انتظار می‌رود در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ غفار شعبانی در بازدید از مزارع گوجه فرنگی در شهرستان کوثر اظهار داشت: کشت محصول گوجه فرنگی از چند روز پیش در شهرستان کوثر آغاز شده و تا چند روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری 500 هکتار از مزارع به زیر کشت این صیفی برود افزود: میانگین برداشت گوجه فرنگی در مزارع شهرستان 35 تن در هکتار است و انتظار می‌رود در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود که پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر بیان کرد: با توصیه‌های کارشناسان و همکاری تنگاتنگ مهندسان این بخش با کشاورزان و بهره‌برداران تلاشگر منطقه بیش از نصف این محصولات به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود و با توجه استقبال خوب کشاورزان و کمبود آب در منطقه این روش مورد توجه اغلب کشاورزان قرار گرفته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک تمامی محصولات صیفی با روش قطره‌ای آبیاری شود.

شعبانی مهمترین آفات و بیماری این محصول در منطقه را کرم آگروتیس، پروانه مینوز، گل جالیز و بیماری لکه موجی برشمرد و گفت: با توصیه‌های کارشناسان از جمله استفاده از ارقام مقاوم و زودرس، اصلاح کشت، تناوب زراعی، آبیاری مدرن، استفاده از آزمون خاک، تغذیه مناسب، استفاده از تله‌های فرمونی می‌توان کاهش آفات و افزایش عملکرد در واحد سطح را شاهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.