تلاش گوگل برای جلوگیری از حادثه‌ فیلم ترمیناتور در واقعیت + تصاویر

ترس از ماشین‌های مکانیکی در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است و حالا گوگل در حال تلاش برای جلوگیری از وقوع چنین حادثه‌ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به دنبال تدابیری برای فراهم کردن شرایطی می‌باشد که از قیام ربات‌ها بر علیه انسان‌ها جلوگیری کنند.

ترس از چیره شدن قدرت ربات‌ها بر قدرت انسان‌ها در سال‌های اخیر در بین انسان ها زیاد شده است که هر دو پیشقدم‌های تکنولوژی در جهان، الون ماسک و استفن هاوکینگ درباره این خطر به همه هشدار داده‌اند.

گوگل در تلاش برای جلوگیری از حادثه‌ای مانند فیلم ترمیناتور + تصاویر

حالا گوگل در روزنامه‌ای مقاله‌ای منتشر کرده که در آن عنوان کرده است؛ تیم بریتانیایی هوش مصنوعی این غول موتور جستجو در حال فراهم آوردن تدابیری برای جلوگیری چیره شدن قدرت ربات‌ها بر انسان‌ها باشد.

این تیم هوش مصنوعی که ذهن عمیق نام دارد در ربات‌ها الگوریتمی را طراحی خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خود از روی تجارب و اطلاعات خود یاد بگیرند.

گوگل در تلاش برای جلوگیری از حادثه‌ای مانند فیلم ترمیناتور + تصاویر

این روزها این تیم در حال برنامه ریزی ربات‌ها برای استفاده از این ربات‌ها در متوقف کردن انسان‌ها هنگام انجام دادن فعالیت‌های نا امن هستند. به عنوان مثال شلیک تسلیحات هسته‌ای. این پرسه انقطاع امن نام دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار