تلاش بر این است که تمام نوآموزان شهری و تاحد امکان نوآموزان روستایی در پایگاه‌های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراسم نمادین استانی آغاز‌به‌کار پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان امروز، یک‌شنبه 16 خرداد در مدرسه استثنائی مهر ناحیه یک اهواز برگزار شد.

دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت نوآموزان و رئیس اداره آموزش‌وپرورش استان در حاشیه مراسم نمادین استانی آغاز‌به‌کار پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش بر این است که تمام نوآموزان شهری و تاحد امکان نوآموزان روستایی در پایگاه‌های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند؛ همچنین امسال یک پایگاه سنجش سلامت عشایری برای ارزیابی دانش‌آموزان عشایری تدارک دیده شده است.

علی ممبینی افزود: مطابق با آمار ارائه‌شده توسط اداره ثبت احوال امسال حدود 100 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در خوزستان وجود دارد که سال گذشته این تعداد 83 هزار نوآموز بوده است و امسال با کمک همه‌ی دستگاه‌های استان تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان در خصوص روند کار این مراکز، توضیح داد: اولیا باید به نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه و با ثبت‌نام فرزند خود در سامانه طرح سنجش، نوبت خود را دریافت کنند؛ ثبت‌نام و نوبت‌دهی از طریق پایگاه اینترنتی و توسط مدیران مدارس انجام می‌شود. اولیا باید دقت داشته باشند که حتماَ در ساعت و روز مشخص‌شده برای نوبت‌دهی به پایگاه مورد نظر مراجعه کرده، از مراجعه بدون نوبت به پایگاه جداَ خودداری کنند.

ممبینی ادامه داد: همچنین باید سعی شود که نوآموز شب قبل از ارزیابی سلامت، زودتر بخوابد و صبح هم صبحانه کاملی میل کند؛ اولیا باید صبر و حوصله کافی داشته باشند چراکه روند کار در پایگاه بیش از یک‌ونیم ساعت طول می‌کشد و اگر تشخیص داده شود که نوآموزی به ارزیابی دقیق‌تری نیاز دارد باز هم حوصله کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدام جدیدی که امسال اتفاق خواهد افتاد، گفت: بلافاصله پس از پایان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول، برای اولین‌بار 16 پایگاه در شهرهای اهواز، حمیدیه، خرمشهر، آبادان، هندیجان، آقاجاری، مسجدسلیمان، گتوند، لالی، دزفول و هفتگل، نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستانی را ارزیابی خواهند کرد و تلاش بر این است که طرح سنجش سلامت یک‌سال زودتر اجرا شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خوزستان در خصوص هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به پیش‌دبستانی، عنوان کرد: هدف عمده از این کار این است که اگر در ارزیابی سلامت دانش‌آموزی تشخیص داده شود که دچار مشکل است، یک‌سال زودتر نسبت به مداخله درمانی و ارتقای جایگاه آموزشی او اقدام شود.

ممبینی تصریح کرد: مدارک لازم هنگام مراجعه به پایگاه سنجش سلامت شامل پرینت ثبت‌نام الکترونیکی، شناسنامه پدر، مادر و کودک، کارت واکیسناسیون کودک و مبلغ 14 هزار تومان برای انجام مراحل ارزیابی سلامت است.

در این مراسم با آغاز‌به‌کار رسمی پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان در خوزستان از مدرسه استثنائی مهر ناحیه یک اهواز، در هر کدام از ایستگاه‌های سلامت، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی این پایگاه یک نوآموز به‌صورت نمادین مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار