رئیس هیات قایقرانی استان آذربایجان شرقی از چهار رویداد مهم قایقرانی در نیمه اول خرداد ماه95 خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسنعلی زاده در مراسم استقبال از مدرس فدراسیون جهانی اعلام کرد این سومین دوره کارگاه قایقرانی اسلالوم است  که در ایران برگزارمی شود.

وی در ادامه به حضور تواس راست مدرس فدراسیون جهانی و کتایون اشرف مسئول کمیته اسلالوم (آبهای خروشان )  در شهرستان مراغه اشاره کرد و اعلام نمود پیست قایقرانی اسلالوم مراغه به عنوان نخستین پیست طبیعی آبهای خروشان کشوراست که  در سال 91 توسط مدیریت شهرداری مراغه در رودخانه صوفی چای احداث شده است و تاکنون میزبانی اردوهای تیم ملی و دو دوره مسابقه های قهرمان کشوری را میزبانی کرده است .

رویداد مهم دیگرکه استان ما به آن مفتخر است  حضوررها ابولاسد داور بین المللی آبهای آرام درمسابقات کاپ 3 جهانی 2016 است که از 12 خرداد عازم کشور پرتقال شده اند .خوشبختانه در استان ما که در سال 92 میزبان برگزاری دوره داوری آبهای آرام بودیم چنین نفرازبانوان وآقایان به داوران فدراسیون پیوستند که این داوران با درجه 2 و 3 که به طور مستمر در مسابقاتی که در تهران برگزار می شود قضاوت می کنند.

وی رویداد بعدی حضور نایب رئیس بانوان هیات قایقرانی استان اسما نیک ور در مسابقات کاپ 1 آسیایی که ایران برای اولین بارمیزبان یک رویداد بین المللی است که دراین مسابقات 7 تیم آسیایی در فدراسیون قایقرانی در تهران حضور دارند و اسما نیک ور جز دو داور بین المللی رشته روئینگ می با شد که به همراه 11 داوراز کشورهای آسیایی و همچنین محمد نیک ور از داوران ملی استان آذربایجان شرقی این دوره قضاوت های مسابقات را عهده دار هستند.

هیئت قایقرانی بدون وقفه از روزهای آغازین سال به فعالیت خود در پایگاه قهرمانی اداره کل وپارک ائل گلی ادامه داده و ورزشکاران علاقمند به طور مستمر پیگیر تمرینات می باشند. ودر نیمه دوم خرداد ماه معصومه دانا پوردر رده بزرگسالان وپرستو مه نمای اقدم در رده جوانان  جهت حضور موفق درمسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهانی 2016 و قهرمانی آسیا 2017 به اردوی تیم ملی دعوت شده اند .من این رویداد ها را که نشان دهنده پتانسیل استان آذربایجان جهت پرورش استعدادهای شکوفا برای قایقرانی کشورمی دانم ارج نهاده و در ادامه استعداد یابی در سطح وسیع با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی هایی صورت گرفته  است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.