۶ باب واحد مسکونی در روستای اجارستاق بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری ساخته شد و به دست سید احمد اسدی ٬ فرزند شهید مدافع حرم سید جواد اسدی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، این خانه ها٬ که مساحت آن ۳۶ متر مربع است با هزینه ۱۶۵ میلیون تومان با همکاری بسیج سازندگی و خیران ساخته و امروز با حضور استاندار تحویل صاحبانشان شد.

استاندار مازندران در حاشیه این مراسم گفت: روستائیان نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارند و باید به روستاها به ویژه روستا های محروم بیشتر توجه شود.

ربیع فلاح افزود: محرومیت زدائی مهم ترین مسئولیت مسئولان است که امام راحل برآن بسیار تاکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید بسیار دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال های خانگی بسیار اهمیت دارد گفت: سال گذشته در بخش اشتغال خانگی ٬ ۱۵ هزار شغل ایجاد شده ٬ که با تسهیلات کم بهره بوده و ۱۶ و نیم میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدائی و ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان بوده است.

ربیع فلاح گفت : مسکن روستائیان باید در مقابل حوادث طبیعی استحکام داشته باشد و برای مقاوم سازی به هر روستایی ۱۵ میلیون تومان وام با یهره ۴ درصد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه به عهده روستائیان است افزود: محصولات کشاورزی٬ باغی و دامی در روستا ها که محل کسب و کار و روزی حلال است تولید می شود .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ٬ نیز گفت: پارسال برای اجرای ۵ هزارو ۶۰۰ طرح خود اشتغالی ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

طهماسب پور افزود: ۴۰۸ واحد مسکونی نیز برای خانواده های نیازمند نیز ساخته و در بخش تعمیر حمام و سرویس بهداشتی نیز فعالیت های خوبی انجام شد. وی گفت: امسال نیز با همکاری بسیج سازندگی سپاه ۲۰۰ واحد مسکن کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید.

طهماسب پور با بیان اینکه کارمندان کمیته امداد پارسال ۴۰ میلیون تومان کمک مالی کردند و یک واحد مسکن ساختند افزود : امسال نیز قرار است به کمک آنها ۲ واحد مسکونی در مناطق محروم ساخته شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در این مراسم گفت: هزار گروه جهادی شامل: بسیجیان عادی٬ دانش آموزی٬ دانشجویی٬ کارمندی و دیگر اقشار جامعه فعالیت می کنند و باید فعالیت های جهادی در جامعه نهادینه شود.

سردار بابایی افزود: جهاد نطامی ٬ جهاد اقتصادی و فرهنگی باید در کنار هم باشند تا بتوان با دشمنان مقابله کرد و پیروز شد.

وی گفت: مازندران در جهاد اقتصادی نیز باید مانند جهاد نظامی خط شکن باشد و در سال اقدام و عمل و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش ها بیشتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.