نماینده مردم شبستر گفت: مردم شهرستان‌ها در کمبودها و حداقل‌ها زندگی می‌کنند اما چیزی که آنها را آزار می‌دهد تبعیض است.

مردم شهرستان‌ها در کمبود زندگی می‌کنند/ در تقسیم بودجه باید عادلانه عمل کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در نطق میان دستور با اشاره به وضعیت و مشکلات شهرستان شبستر گفت: این شهرستان در عین فرهیختگی دارای معضلات بسیاری است. باید بگویم که ایران تهران نیست و خواهش می‌کنم در این دوره از مجلس به معضلات شهرستان‌ها توجه ویژه شود.

وی افزود: مردم شهرستان‌ها در کمبودها و حداقل‌ها زندگی می‌کنند اما چیزی که آنها را آزار می‌دهد تبعیض است. بیایید عادلانه و منصفانه در تقسیم بودجه و اعتبارات تصمیم بگیریم.

آقاپور با انتقاد از شرایط موجود و کمبود امکانات در شهرستان‌ها گفت: به چشم خود دیده‌ام که آرزوی برخی از زنان روستاها فقط بهبود شرایط راه‌های بین روستایی است. درخصوص درآمدها باید بگویم مرکز ثروت کشور روستاها است. در شهرهای کوچک بسیاری از افراد به دانشگاه‌ها راه پیدا می‌کنند اما پس از خروج از دانشگاه‌ها به جای محل کار راهی خانه‌ها می‌شوند آنها بیکاران فرهیخته گران قیمت این کشور هستند.

نماینده مردم شبستر با بیان اهمیت روستاها در افزایش درآمدهای کشوری گفت: با هزینه کردن مبلغ بسیار کمی در روستاها می‌توانیم کمک شایانی به افزایش درآمدهای کل کشور کنیم. در کشورهای توسعه یافته فقط روستاها و شهرهای کوچک می‌توانند مرکز ثروت کشور باشند. در آلمان 35 درصد GNP کشور از بنگاه‌های کوچک و متوسط بدست می‌آید.

وی افزود: چرا به مناطق کوچک و روستاها بی‌توجهید؟ چرا باید یکی از جاده‌های کوچک شبستر بخاطر شرایط نامطلوب 290 کشته بدهد؟ چرا باید کشور متحمل چنین خسارات سنگینی شود؟ اگر یک سوم بودجه تشریفات و سمینارهای کل کشور را به این جاده‌ها اختصاص بدهیم تمام این مصیبت‌ها تمام خواهد شد.

آقاپور با اشاره به وضعیت نامناسب زنان تحصیلکرده در حوزه انتخابیه خود گفت: درصد بسیار بالایی از این زنان در شبستر بیکار هستند اگر به این طور مسائل توجه نکنیم در سالهای آینده شاهد وادادگی و عدم علاقه به ادامه تحصیل خواهیم بود. باید رویکرد دانشگاه‌ها عوض شود و باید به سمت درآمدزایی و ارتباط با دانشگاه‌های برتر جهان بروند.

نماینده مردم شبستر در پایان با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم گفت: نمایندگان در این دوره باید از شعارزدگی دور شوند و به سمت بهتر کردن شرایط اقتصادی کشور بروند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار