کیفیت هوای اراک برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک برای دومین روز متوالی برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق موجود در هوای اراک در ساعت هفت صبح امروز به بالاتر از استانداردهای زیست محیطی رسیده که برای سلامت زیان دارد.

وی بیان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در این ساعت به 42 میکروگرم بر متر مکعب رسید، در حالیکه استاندارد زیست محیطی سنجش این آلاینده در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: روز گذشته (یکشنبه) نیز میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در بالاترین حد به 108 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

وی به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد که از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 11 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز 37 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، کیفیت ، هوای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.