پلیس فتا درباره کلاهبرداری مسابقه پیامکی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ ؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره کلاهبرداری افراد سودجو در قالب مسابقه پیامکی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به هموطنان و شهروندان هشدار داد.
سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با پرداخت پول به مدیران شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری، اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کرده و با طرح سؤالات بسیار ساده و آسان، هموطنان را در مسابقه شرکت می دهند.
وی افزود: این اشخاص پس از به دست آوردن شماره تلفن طعمه خود، در یک فرصت مناسب با آنان تماس گرفته و با اعلام اینکه برنده جایزه مسابقه پیامکی شده اید، از صاحب خط تلفن همراه می خواهند برای دریافت جایزه خود مبلغی را بابت هزینه گمرکی ترخیص جایزه و یا هزینه های پستی به شماره حساب خاصی واریز کند.
رئیس پلیس فتای گیلان تصریح کرد: این افراد پس از رسیدن به هدف خود، دیگر تماسی با شهروند مورد نظر نگرفته و بدین طریق در یک بازه زمانی کوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان کلاهبرداری می کنند.
سرهنگ محمدخانی به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به شبکه های ماهواره ای هشدار داد و یادآور شد: به تماس هایی که اطلاعات حساس شهروندان از جمله مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می کنند، اعتنایی نکرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین کلاهبرداری هایی پیشگیری کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش دهند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.