مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از اعطای نشان ملی به شاغلان صنایع دستی این استان خبر داد.

اعطای نشان ملی به شاغلان صنایع دستی استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مالمیر در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی با بیان اینکه صنایع دستی در منظر اقتصاد و تولید یکی از پرمزیت‌ترین حوزه‌هاست، بیان کرد: توجه به بازار و ایجاد اعتماد برای مشتری یکی از دارایی‌های نامشهود ما بوده که در این شرایط راهکار اعتماد و توسعه برند با توجه به تهدیدهای واردات چینی، پرداختن به داوری و اعطای نشان ملی به شاغلان این عرصه است.


وی گفت: اعطای نشان ملی به این هنرمندان در کمیته استانی و سپس در سطح ملی به وسیله پنج داور مورد بررسی قرار می‌گیرد که بر اساس چهار معیار مرغوبیت کالا، همخوانی با توسعه پایدار، اصالت دربرگیرنده طرح‌های درونی و نوآوری در فرآیند تولید خواهد بود.

مالمیر خاطرنشان کرد: در سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای این امر در سال‌های 86، 90‌ و 92 در استان همدان 36 مورد عنوان ملی و در سال 94 نیز 43 مورد عنوان ملی کسب شده است.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی در استان همدان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

مالمیر با بیان اینکه از منظر هنر و ظرافت هنری نسل به نسل خلاقیت و نوآوری در افزایش کیفیت صنایع‌دستی ایجاد شده است، گفت: در سطح اقتصاد کلان نیز صنایع دستی شاخص رشد اقتصادی کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: صنایع‌دستی یکی از حوزه‌هایی است که در افزایش ارزش افزوده اقتصاد نقش بسزایی دارد و از جمله ظرفیت‌های آن افزایش رشد ارزش افزوده و رشد هشت درصدی اقتصادی در سند چشم‌انداز است.

وی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی موجب ایجاد ظرفیت و فرصت‌های اشتغال می‌شود، گفت: در استان همدان 21 هزار و 900 کارگاه صنایع‌دستی با 35 هزار و 600 نفر شاغل فعال است.

گفتنی است، در این همایش از 18 نفر از هنرمندان دارای نشان ملی، 20 نفر پیشکسوت و پنج نفر از فعالان سفال لالجین قدردانی شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.