رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: زمان نقل و انتقالات لیگ شانزدهم تا یک ماه پس از شروع لیگ اعتبار دارد و این امر به قوانین فیفا نزدیک است.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری کارگاه یک روزه مدرسان فوتبال ایران بیان کرد: این کارگروه با هدف بازآموزی  مدرسان فوتبال کشور از سوی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ترتیب داده شد. با توجه به این که کلاس های بازآموزی مدرسان اهمیت زیادی در فوتبال دنیا دارد، به نظر من باید برگزاری این کلاس ها در فوتبال کشورمان هم به الزام تبدیل شود.

وی ادامه داد: همه افرادی که در عرصه فوتبال کشور فعالیت می کنند نیاز به بازآموزی دارند. حتی خود من که در کمیته مسابقات سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان مازندران مسئولیت دارم باید در این کلاس ها شرکت کنم. مربیان استانی و افرادی که در فوتبال پایه فعالیت می کنند باید در کلاس های بازآموزی شرکت کنند چرا که رقابت هایی که در این سطح برگزار می شود، اساس رقابت های لیگ برتر را شکل می دهد.

بهروان با اشاره به لزوم مجهز شدن مربیان لیگ برتری به دانش روز، گفت: به نظر من مربیان لیگ برتری باید در کلاس های بازآموزی یا رفرشی که همه ساله در اروپا برگزار می شود، شرکت کنند و از این طریق با علم روز و سطح یک جهانی آشنا شوند. در طول سال حدود هفت هزار مسابقه در فوتبال کشور برگزار می شود و با استفاده از دانش مربیان، می توان خروجی خوبی از این کلاس ها گرفت.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره زمان نقل و انتقالات شانزهمین دوره رقابت های لیگ برتر، اظهار کرد:  زمان نقل و انتقالات لیگ برتر از 25 خرداد تا 7 شهریور اعتبار دارد. برای نقل و انتقالات لیگ شانزدهم شیوه ای نزدیک به فوتبال روز دنیا و کشورهای پیشرفته جهان فوتبال را در نظر گرفته ایم. به این ترتیب که حدود یک ماه پس از شروع رقابت ها در تاریخ شش مرداد تیم ها و بازیکنان زمان دارند تا درصورتی که به دلایل فنی یا هر مشکل دیگری نتوانستند با هم همکاری کنند، قرارداد فسخ شده و بازیکن به تیم دیگری برود.

وی افزود: بر همین اساس دیگر در نقل و انتقالات فشردگی به وجود نمی آید. ما امسال موعد رسمی فیفا برای نقل و انتقالات، یعنی 12 هفته یا 84 روز را رعایت کرده ایم  و فکر می کنم همه از این موضوع راضی باشند.

بهروان درباره این که آیا فشارهای موجود سبب تمدید زمان نقل و انتقالات می شود یا خیر، گفت:  با تسهیلاتی که برای بازیکنان و باشگاه ها در نظر گرفته ایم، یقین داشته باشید زمان نقل و انتقالات یک دقیقه هم تمدید نمی شود. البته در گذشته هم این مسئله وجود نداشت که نقل و انتقالت با فشار تمدید شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار